Gå til innhold

Fått min første selger jobb.

HesteHoven

Anbefalte innlegg

Har fått meg jobb på en butikk som selger datamaskiner, TV, DVD, vaskemaskiner, mobiltelefoner osv.

Jeg kan veldig lite om dette. Noen som har hatt en slik jobb før? Jeg skal selge altså.

Jeg skal bare gå i butikken og hjelpe folk om det er noe de leiter etter.

Noen tips?

Jeg kan snakke for meg og jeg er flink med folk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lær mye om produktene, prøv å forstå kunden, lytt mer enn du snakker. Du bør kanskje også tenke på hvilke produkter butikken tjener mest på å selge, men se an kundens behov først og "spill på lag" med kunden, så kommer du langt :) Lykke til!

Lenke til kommentar

1. Først og fremst, lær deg masse om produktene du skal selge, kunnskap er makt.

2. Ikke fokuser på for mye på å si det tekniske beskrivelsene av produktet, men bruk heller tid på å forklare hva det tekniske gjør, eller hvorfor det er bedre.

Altså ikke si "Pcen her er bedre fordi den har mer minne, bedre CPU, mer skjermkortminne etc.". Du kan godt bruke ordene, men forklar heller hva det utgjør for kunden i bruk, isdenfor å nevne en haug med teknisksvada kunden ikke forstår alikevel.

3. Bruk en haug av adjektiv og ros produktene. Legg vekt på det positive, ikke negative på produktet du vil selge. Overdrivelse er også lov, innenfor rimlighetes grenser. Kunden får mer lyst til å kjøpe et produkt hvis du sier "Denne PCen er helt utrolig rå", enn hvis du sier "Den er god den".

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Pugg stats om de mest solgte produktene. Nettbrett, bærbare PC'r, TV'r etc. Kunder blir alltid imponerte over selgere som har masse stats innabords.

Hvis kunden ser at du går og leser på labelene som står ved siden av apparatene han spør om før du snakker til ham, går han til et annet sted.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...