Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Beherske aggresjon?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med utrolig mye aggresjon for tiden, er ikke slik at jeg blir aggresiv/sur når jeg er med folk, men helst når jeg er aleina. Jeg får bare plutselig utbrud og knuser 1 ting eller to før jeg enten roer meg ned eller bare får vondt av at musklene strammer seg så jævlig!

Er redd for at jeg skal gå løs på en person en gang.

Ellers er jeg en ganske rolig person som ikke gjør annet en og sitte på pc og gå på skole.

Familien min hadde meg testet for ADHD en gang, men bup bare sa nei siden jeg "Var for smart i forhold til personer med adhd" hva faen skal det bety?

Skjønner ikke helt hvor jeg har dette fra? Er det noe jeg kan gjøre så jeg ikke skader noen eller meg selv?

Postet av anonym: 71d587c8cb5c89f16522f5194d10ae84

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er visst vanlig at ADHD ikke rammer intelligente personer så ofte; om det stemmer, er en annen sak.

Du må prøve å finne ut hva aggresjonen skyldes.

Når folk får problemer er det to forhold som går igjen som grunn til dette: penger og sex.

Da kan du jo begynne å "grave" der.

Lenke til kommentar

Jeg var ganske aggressiv før på samme måte som deg. For meg så fungerte det å få kontroll over handlingene mine. Når jeg kjente at det bygde seg opp sinne inni meg, så telte jeg til 100 eller 1000 sakte, og pustet inn og ut sakte mellom hver gang.

Det med å ha full kontroll over handligene dine er ganske viktig mener jeg. Prøv å alltid tenk gjennom godt før du gjør noe aggressivt. Etter hvert så blir det til en vane, og så blir det til at sinnet forsvinner. Jeg blir forbannet noen ganger nå, men det skjer svært sjeldent og med ting som gjør fleste folk forbannet for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...