Torethu Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Hei! jeg skal endelig få svidd av noen penger på gaming pc ! et ordtak jeg liker veldig godt når det kommer til pc bygging er "mest mulig for pengene" jeg har laget et oppsett jeg selv liker, men vis dere kunne kommet med tips for oppgradering ville det vert veldig hjelpsomt:) dette er hva jeg har tenkt: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1008560&su=3D7701CB-F97B-4857-A26A-DFCB6F36F8B6 har riktig nokk ikke tatt med hardisk, pga høye priser nå for tiden. har heller ikke valgt sjerm enda, pga http://www.hardware.no/artikler/benq_frister_med_spillskjermer/103776 trenger også et kabinett, har ikke peiling på kabinett og jeg hadde likt om dere kunne kommet med noen forslag/anbefalninger På forhond tusen takk Endret 14. november 2011 av Torethu Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Dersom hovedfokuset er Battlefield 3 ville jeg valgt GTX 570 fordi det gir mer for pengene til akkurat det spillet. Radeon HD-serien har derimot den fordelen at det støtter Eyefinity, i tilfelle det skulle bli aktuelt nå eller i fremtiden. 16 GB RAM er dobbelt så mye som du har bruk for. I BF3 ligger jeg sjelden over ca 70% bruk av RAM selv med mine 8 GB og en del bakgrunnsprogrammer kjørende. Men igjen så koster RAM lite om dagen, så det er ikke her du vil gjøre de store innsparingene. Bestem selv, jeg bare nevner det i5-2500K yter omtrent nøyaktig det samme som i7-2600K i så å si alle spill. Typisk er det kun få prosent som skiller dem i ytelse om du ser på sammenlignende tester, og det kan forsåvidt bikke begge veier. Dersom du trenger mye prosessorkraft til andre oppgaver enn spill kan i7 være kjekt å ha, mens hvis spilling er det eneste du kommer til å tyne maskinen din på, vil du spare endel kroner uten å merkbart forsake spillopplevelsen ved å gå for i5. Vannkjøling er fancy-pancy, men disse ferdigløsningene fra Corsair kjøler ikke mye bedre enn en god luftkjøler til ca halve prisen. Dog, med endel større tredjepartskjølere må du finne andre RAM-brikker, ettersom Corsair Vengeance har store kjøleribber som kommer i veien. Disse kjøleribbene utgjør egentlig ikke noen forskjell heller... Ang. kabinett så er jeg veldig fornøyd med mitt Fractal Define R3. Støydemping, sideveis harddiskbrønner som ikke kommer i veien for store skjermkort, SSD-skruehull i harddiskbrønnene og mulighet til å legge kabler bak hovedkortplaten for å nevne noe. Jeg ville sett noen tester før jeg bestemte meg for den skjermen. Den er sikkert ikke dum, spørsmålet er hvor mye merkbart bedre den vil være til spill kontra en modell til under halve prisen. Jeg er godt fornøyd med min billigskjerm fra BenQ, men nå har jeg ikke noe proffere å sammenligne med heller. Du bør også vurdere Dell sine U2311H og U2410. Endret 14. november 2011 av srbz Lenke til kommentar
Torethu Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Dersom hovedfokuset er Battlefield 3 ville jeg valgt GTX 570 fordi det gir mer for pengene til akkurat det spillet. Radeon HD-serien har derimot den fordelen at det støtter Eyefinity, i tilfelle det skulle bli aktuelt nå eller i fremtiden. 16 GB RAM er dobbelt så mye som du har bruk for. I BF3 ligger jeg sjelden over ca 70% bruk av RAM selv med mine 8 GB og en del bakgrunnsprogrammer kjørende. Men igjen så koster RAM lite om dagen, så det er ikke her du vil gjøre de store innsparingene. Bestem selv, jeg bare nevner det i5-2500K yter omtrent nøyaktig det samme som i7-2600K i så å si alle spill. Typisk er det kun få prosent som skiller dem i ytelse om du ser på sammenlignende tester, og det kan forsåvidt bikke begge veier. Dersom du trenger mye prosessorkraft til andre oppgaver enn spill kan i7 være kjekt å ha, mens hvis spilling er det eneste du kommer til å tyne maskinen din på, vil du spare endel kroner uten å merkbart forsake spillopplevelsen ved å gå for i5. Vannkjøling er fancy-pancy, men disse ferdigløsningene fra Corsair kjøler ikke mye bedre enn en god luftkjøler til ca halve prisen. Dog, med endel større tredjepartskjølere må du finne andre RAM-brikker, ettersom Corsair Vengeance har store kjøleribber som kommer i veien. Disse kjøleribbene utgjør egentlig ikke noen forskjell heller... Ang. kabinett så er jeg veldig fornøyd med mitt Fractal Define R3. Støydemping, sideveis harddiskbrønner som ikke kommer i veien for store skjermkort, SSD-skruehull i harddiskbrønnene og mulighet til å legge kabler bak hovedkortplaten for å nevne noe. Jeg ville sett noen tester før jeg bestemte meg for den skjermen. Den er sikkert ikke dum, spørsmålet er hvor mye merkbart bedre den vil være til spill kontra en modell til under halve prisen. Jeg er godt fornøyd med min billigskjerm fra BenQ, men nå har jeg ikke noe proffere å sammenligne med heller. Du bør også vurdere Dell sine U2311H og U2410. tusen takk for at du tokk deg så lang tid til og svare, mye nytting her ! andre som har noen forslag eller inspill? (er ganske nybegynner, så alt vil vere nytting) Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Enig med han ovenfor. Spill bruker ikke mere enn 4GB RAM. Men hva skal du bruke pcn til? (Lettere å finne ut om du skal kutte ned/bygge opp) Lenke til kommentar
Xenon69 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Ser at du har valgt kingston SSD, det er kjent at sandforce SSDene ikke alltid er politlige. Det de fleste anbefaler er Crucial M4. Dette er et valg mellom en sikker SSD eller en noe raskere. Ellers er jeg enig i srbz: i5-2500k,8GB RAM, CPUkjøler(coolermaster212+) Eneste er skjermkortet som jeg er delvis enig i. Radeon er bedre på Crossfire en Nvidia på SLI, hviss du ikke skal dette i fremtiden er 570 et solid kjøp Lenke til kommentar
Torethu Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Enig med han ovenfor. Spill bruker ikke mere enn 4GB RAM. Men hva skal du bruke pcn til? (Lettere å finne ut om du skal kutte ned/bygge opp) Primært gaming, 90% gaming, men litt andre lette oppgaver også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå