Looke Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg opplever store problemer med mitt nettverk fortiden. Jeg har internett fra canal digital som sender signalet til et modem deretter går signalet til en ruter.D-Link Dir-600 heter den. Når jeg kobler til denne rutern så opplever jeg at nettet disconnecter veldig kort, egentlig ikke nok til at jeg merker det selv. Men nrå jeg er på irc og sånn så hopper den ut dette skjer svært ofte, sånn 2-3 ganger hverrt 5 minutt. Har sett meg ganske lei på problemet nå, så lurer på om noen har noe peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse det ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Kjøp en skikkelig router og kast D-Link dritten i søpla. Det kan jo være at du kan fikse problemet med å følge noen enkle råd. Først så kan du sette routeren til å sende på den kanalen med færrest eksisterende trådløse nettverk. Du må velge en unik SSID, og du kan også prøve og enten resette routeren til factory default og hvis det ikke har noen effekt kan du flashe den til en nyere firmware. Det samme gjelder for trådløskortet på maskinen din. Oppdater den til den nyeste driveren du kan finne. Plassering av routeren er også viktig. Den skal helst ikke stå i nærheten av store metallkonstruksjoner som sikringsskap, kjøleskap, innebygde H-bjelker etc. Det bør heller ikke forekomme slike mellom router og din maskin. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Er snakk om ledningnettverk, men opplever nøyaktig det samme problemet på laptopen når den er kobla til trådløs takk for svar Endret 14. november 2011 av Looke Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Som sagt, drivere, firmware, reset eller lignende kan muligens fikse det. Men D-Link lager ustabile routere så det er langt fra garantert at du kan fikse det uten å sette inn en ny router av et annet fabrikat. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Noen som vet om en god ruter til under 1000 kr som jeg burde kjøpe? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Denne kan jeg anbefale på det varmeste. Det er den desidert beste routeren jeg har vært borti. Masse funksjonalitet, bl.a 4 samtidige trådløse nettverk, avansert qos, ekstremt god hjelpefunksjon så hvemsomhelst kan sette den opp, og den er meget stabil og tåler høy torrent trafikk. Netgear WNDR3700, priser fra 778kr. Endret 15. november 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
Looke Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Nice, det var den rutern jeg endte opp med å kjøpe, uten å egentlig se her. Takker for hjelpen og nå funker nettet strålende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå