Gå til innhold

Nettverksproblem

Looke

Anbefalte innlegg

Jeg opplever store problemer med mitt nettverk fortiden. Jeg har internett fra canal digital som sender signalet til et modem deretter går signalet til en ruter.D-Link Dir-600 heter den. Når jeg kobler til denne rutern så opplever jeg at nettet disconnecter veldig kort, egentlig ikke nok til at jeg merker det selv. Men nrå jeg er på irc og sånn så hopper den ut dette skjer svært ofte, sånn 2-3 ganger hverrt 5 minutt.

Har sett meg ganske lei på problemet nå, så lurer på om noen har noe peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp en skikkelig router og kast D-Link dritten i søpla.

Det kan jo være at du kan fikse problemet med å følge noen enkle råd.

Først så kan du sette routeren til å sende på den kanalen med færrest eksisterende trådløse nettverk.

Du må velge en unik SSID, og du kan også prøve og enten resette routeren til factory default og hvis det ikke har noen effekt kan du flashe den til en nyere firmware.

Det samme gjelder for trådløskortet på maskinen din. Oppdater den til den nyeste driveren du kan finne.

Plassering av routeren er også viktig. Den skal helst ikke stå i nærheten av store metallkonstruksjoner som sikringsskap, kjøleskap, innebygde H-bjelker etc. Det bør heller ikke forekomme slike mellom router og din maskin.

Lenke til kommentar

Denne kan jeg anbefale på det varmeste. Det er den desidert beste routeren jeg har vært borti. Masse funksjonalitet, bl.a 4 samtidige trådløse nettverk, avansert qos, ekstremt god hjelpefunksjon så hvemsomhelst kan sette den opp, og den er meget stabil og tåler høy torrent trafikk.

Netgear WNDR3700, priser fra 778kr.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...