knut-eirik Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hei. Jeg leter forgjeves på nette etter en usb kabel som er lengere enn 5meter. Hvis noen vet noe om dette eller hvordan skjøte en usb kabel (hvis det er mulig). På forhånd takk mvh knutern_ Lenke til kommentar
[t0rs+3!n] Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Tviler på at det er mulig. Kabelen må gå innom en dingsedongs av en slags sort etter et visst anntall CM. Det må mange typer datakabler. hehe, du kan alltid prøve å mekke en selv og spinne kabelen rundt litt kobber annen hver meter? bare en idè Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Mer enn c.a. fem meter går ikke- da må du handle en USB- hub eller repeater. http://www.qtec.info/service/ff/default.htm?fid=76 Jeg har en kobling på nesten 6 meter, og det funker, så hvis det holder med 6 meter, kan du jo prøve. Handlet skjøtekabelen på Telehuset, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Max 5m. Kan skjøte med hub opptil 5 ganger iflg standaren. Les mer her: http://www.usb.org/faq/ans5#q2 Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 vi har 10 meters kabler med repeater på computercity. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 hmmm, trenger ca 15 meter. Skal brukes ril en antenne (trådløst nettverk). For ruteren? og antenna må bare ha frisikt mot hverandre, signalet detter på 7% så fort vinduene blir lukkett. Takker for alle svar god natt alle sammen Lenke til kommentar
eiga Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 hmmm, trenger ca 15 meter. Skal brukes ril en antenne (trådløst nettverk). For ruteren? og antenna må bare ha frisikt mot hverandre, signalet detter på 7% så fort vinduene blir lukkett. Takker for alle svar god natt alle sammen Har hørt at man kan benytte STP på mange, mange meter til akkurat det formålet(substitute for usb-kabel med usb-trådløs).. Legg merke til: Har hørt....(ikke testet). Jeg ser ikke bort fra at det kan fungere(er vel avhengig av hvordan den virkelige overføringshastigheten blir). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå