kjetil_r Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hei Her om dagen når jeg skulle starte den stasjonære PCen min, fikk jeg melding på skjermen om at den ikke mottok noe signal. Ut ifra viftelydene så startet PCen opp som normalt. Antok derfor at skjermkortet mitt var gåent og har nå kjøpt et nytt. Når jeg så prøver å starte opp med det nye skjermkortet får jeg samme feilmelding (viften på skjermkortet går, så får i alle fall strøm). Begynte derfor å lure på om det kunne være noe med hovedkortet og fant derfor frem et eldre hovedkort jeg hadde liggende (men som jeg ikke er sikker på om fungerte) og koblet på både det nye og det gamle skjermkortet med samme feilmelding. Har testet skjermen mot en laptop, og ikke noe problemer med den. Noen som har noen forslag? Eneste løsningene jeg kommer på er at enten både det nye og det gamle skjermkortet er gåent, eller at det nye og det gamle hovedkortet er gåent, men veldig åpen for inspill her... Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hei Her om dagen når jeg skulle starte den stasjonære PCen min, fikk jeg melding på skjermen om at den ikke mottok noe signal. Ut ifra viftelydene så startet PCen opp som normalt. Antok derfor at skjermkortet mitt var gåent og har nå kjøpt et nytt. Når jeg så prøver å starte opp med det nye skjermkortet får jeg samme feilmelding (viften på skjermkortet går, så får i alle fall strøm). Begynte derfor å lure på om det kunne være noe med hovedkortet og fant derfor frem et eldre hovedkort jeg hadde liggende (men som jeg ikke er sikker på om fungerte) og koblet på både det nye og det gamle skjermkortet med samme feilmelding. Har testet skjermen mot en laptop, og ikke noe problemer med den. Noen som har noen forslag? Eneste løsningene jeg kommer på er at enten både det nye og det gamle skjermkortet er gåent, eller at det nye og det gamle hovedkortet er gåent, men veldig åpen for inspill her... Mulig det kan være en feil på HK som ødelegger skjermkortene. Lenke til kommentar
kjetil_r Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Mulig det kan være en feil på HK som ødelegger skjermkortene. hmm. ok. Får ikke håpe det. Noen ide om hva det kan være i så tilfelle? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Mulig det kan være en feil på HK som ødelegger skjermkortene. hmm. ok. Får ikke håpe det. Noen ide om hva det kan være i så tilfelle? Nei. Men slik du beskriver problemet, er det en naturlig konklusjon å trekke. Oppsøk fagmann! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå