Torethu Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Jeg har tenk og bygge meg en pc, trenger litt tips or råd om hvilken komponenter jeg bør velge. har ikkje noe eksakt pris men vil helst unngå å gå over 15k inkludert skjerm, det jeg tenker er "best mulig ytelse for pengene" Pc´n skal primert brukes gaming, men litt andre ting også. jeg lurer litt på ting som om der er lurt me to "dårlige" skjermkort eller et "bra" til prisen av to dårlige. Har sett får meg vannkjøling, pga støy og mulighet for overklokking, hva syns dere ? Så er spørsmålet om det er lurt til og vente på 7000 sjermkort serien fra radeon. En annen ting er også om jeg bør vente på noe ny prossesorer, 2600k og 2500k har vert på markede lenge, jeg vil helst unngå å kjøpe en prossesoor og etter en måne ser jeg at jeg kunne fått mye bedre prosessor til bare litt høyere pris. jeg har ikkje noe serlig erfaring me pc så alle tips vil vere nyttinge. kom me lister over hva dere mener er bra oppsett for gaming pc, skjerm må vere inkludert i prisen, har også lyst på SSD noen anbefalinger på hvilke jeg bør velge ? på forhond takk Mvh Tore Endret 14. november 2011 av Torethu Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 At det kommer nye cpuer som er så revolusjonære i design at en i5-2500 plutselig er et elendig valg er vel så lite sannsynlig som det kan bli. Det kommer hele tiden nye modeller og ny teknologi, men skal du ta høyde for det så får du aldri kjøpt noen ny maskin. Det ligger side opp og side ned med oppsett fra de billigste billige, til eksklusive rigger opp mot 30000kr her inne, så det er vel strengt tatt bare og kikke litt rundt etter noe som passer for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå