Gå til innhold

Tigerdirect.com, newegg.com.. m.m


Anbefalte innlegg

De har litt hyggelige priser der, og etter moms (er ikke toll på PC-deler?) ender man litt under den norske prisen for samma utstyr på enkelte saker..

 

Men jeg lurer på om man mister noe i forhold til garantier, reklamasjoner, eller blir det vanskeligere på noen måte?

Har også en 3. person i USA som kan plukke opp ting fra newegg.com for meg, men igjen.. blir det hardt om det skulle skje no?

 

Altså får jeg samma garanti og reklamasjonsrett? Garantiene er jo 2/3 år av produsenten, men den norske loven (som kun gjelder norske butikker?) gir deg 5 år(?) reklamasjonsrett?

 

Hjelp meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

husk frakt!

og så har du hvor vanskelig (og dyrt) det blir å returnere noe, mangel på angrerett og den gylne norske forbrukerkjøpsloven som bla. gir de 5 årenes reklamasjonsrett du snakker om.

alt i alt bør du spare ganske mange penger hvis det skal være verdt det.

Lenke til kommentar

Må man ikke shippe det til utlandet uansett om noe går galt med for eks. GPU fra Gigabyte? :/

 

 

Nei, du forholder deg først og fremst til den butikken du handlet hos.

 

I noen tilfeller kan det derimot være fordelaktig å gå direkte via produsent, men det er unntaket - ikke regelen.

 

 

Så lenge du holder deg til norske butikker vel å merke. Handler du fra utlandet, ja - da handler du fra utlandet og må ta konsekvensene av det (i hovedsak ingen angrerett eller reklamasjon på norske betingelser).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...