Smiley1 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Har en Alienware Area 51 desktop 2 år gammel. Har tenkt å oppgradere skjermkortet fra ATI Radeon HD 5870 til f.eks. GTX 580 eller evt. ATI 6990, dette for å kunne kjøre de nyeste spillene på high/ultra innstilling med bra fps. Kortet jeg har i dag klarer ikke å kjøre f.eks. BF3 på en grei måte. Noen som har tips/anbefalinger? Er det andre flaskehalser i systemet? Prosessor: Intel® Corei7 CPU 920 @ 2.67GHz 2.67 GHz RAM: 6 GB DDR 3 Systemtype: 64-biters operativ system Windows 7 home premium Endret 14. november 2011 av Smiley1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Hvis du klarer og skaffe et kort som passer så er det mulig og gjøre det, men dette er ikke noe du skal prøve på hvis du ikke er ekstremt god med hardware og har jobbet som hardwareteknikker. Om det finnes slike kort som passer i din maskin aner jeg dog ikke. Jeg tipper at Dell kan informere deg videre om dette. Hvis det finnes en slik mulighet så kan nok de også foreta oppgraderingen for deg mot et vederlag. Edit: Så ikke at det var en desktop. My bad. Endret 14. november 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
TBlure Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hvis du klarer og skaffe et kort som passer så er det mulig og gjøre det, men dette er ikke noe du skal prøve på hvis du ikke er ekstremt god med hardware og har jobbet som hardwareteknikker. Om det finnes slike kort som passer i din maskin aner jeg dog ikke. Jeg tipper at Dell kan informere deg videre om dette. Hvis det finnes en slik mulighet så kan nok de også foreta oppgraderingen for deg mot et vederlag. Umm.. Det er jo virkelig ikke noe stress å bytte skjermkort selv om du ikke er en ekspert eller noe.. Det enkleste du kan gjøre er å åpne kabinettet og måle hvor stor plass du har til overs etter skjermkortet, og hvor langt skjermkortet er for å så finne et skjermkort som passer Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 My bad. Leste Alienware og oversatte med laptop i hodet. Dette er en desktop og det kan vel strengt tatt bestemor klare og bytte. Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) My bad. Leste Alienware og oversatte med laptop i hodet. Dette er en desktop og det kan vel strengt tatt bestemor klare og bytte. Hehe, begynte å lure selv her. Endret 14. november 2011 av Quattro123 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Se etter hvor høy effekt du har på strømforsyningen, du burde minst ha 600W for et 6990. Jeg vet ikke om Alienware følger Dell sine PSU-"standarder", men om de gjør dette har du ikke sjans til å bytte strømforsyning uten å bytte hovedkort (noe som vil være rimelig surt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå