tsghost Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hei, Jeg og dama har snakka om å reise bort til et varmt sted en ukes tid i februar. Fra 18 til 25 om mulig. Har dere noen forslag til steder som er varme i Februar? Gjerne steder som ikke er så vanlig å dra til, og det trenger heller ikke å være noe feststed, da vi begge bare vil komme oss bort en uke På forhånd takk! Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Gran Kanaria? Er lokale variasjoner lokalt på Gran Kanaria mht klima, så sjekk før du bestiller. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Om dere ikke er ute etter party kan jo Påskeøyene være en spennende destinasjon. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Har tenkt på Gran Canaria, men har ikke lyst til å være rundt en haug av barnefamilier 24/7 Påskeøyene hørtes ikke så dumt ut. Hva ligger temperaturene på der i Februar? Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Sharm el sheik i egypt! fin varm temperatur, unge festglade mennesker : )! og masse attraksjoner.. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg har også vært i Sharm el Sheik, men det var i juli 2005 og dro 4 dager før bomber smalt av. Jeg likte meg godt der, men trengte et par dager før jeg forstod kulturen. Dum som vi var tok vi ut dollars på Flesland. Og på flyplass vell fremme grabber bagasjebærere kofferten din og sier tip tip tip. Og da er det ikke nok med kornestykker, ned de folka der gir seg ikke før de får en av sedlene som jeg tok ut på Flesland. Vanvittig mas, men gir seg etter litt bruning og et par arabiske gloser. Ekstra stille ble det da jeg hadde kjøpt meg en fotsi skjortel, dvs da jeg fikk byttet damedrakten i en herredrakt. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Vi har sett en del på Egypt og Tunisia nå, og tror det blir ett av de landene Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 De 2 er vel ikke å regnes som varme land i februar. I Egypt kan temperaturen være grei om dagen, men det er kjølig om kvelden og det er kald vind om dagen som gjør at folk lett blir forkjølet der de ligger og soler seg. I Tunis er det 7-16 grader i februar og vannet er veldig kjølig. Om du ikke kjenner til landene så kan de også være ganske så slitsomme for vestlige turister, man får lett en hale av plageånder etter seg om man går utenfor hotellet. Om dama er blond må dere regne med spesielt mye uønsket oppmerksomhet. Et par jeg kjente ble nylig forsøkt dopet på en turistrestaurant i Egypt, hun var blond så de ble helt ville. Ellers har begge landene nylig vært gjennom revolusjon og det er fortsatt opptøyer, vold, uklare maktforhold og enda mer korrupsjon og rot i landene enn hva de vanligvis har. Skal dere reise til arabiske land i nærheten vil jeg heller anbefale Jordan som har samme klima som Egypt eller Dubai som har varmere vær. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har faktisk tittet litt på Jordan og Dubai også, men har ikke funnet noe "billig" enda. Har ikke allverdens å bruke på turen akkurat nå Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 iran er det desidert beste lande og dra på feie til i dag Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har faktisk tittet litt på Jordan og Dubai også, men har ikke funnet noe "billig" enda. Har ikke allverdens å bruke på turen akkurat nå Det er gode grunner for at Egypt og Tunis er billlig nå. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Foreldrene mine var akkurat i Tunisia (de har sikkert vært der 6-7 ganger, og de sa at det ikke var noe mer baluba der enn vanlig). Jeg har vært i begge landene, og hadde ikka hatt noen problem med å reise nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå