Lmthaman Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hei. Jeg er på utkikk etter mobilt bredbånd kontant, men finner egentlig ikke noe brukbart. Det jeg regner brukbart etter, er telia mobilt bredbånd kontant, som jeg har og bruker når jeg er på hytta til faren min i sverige. eneste norske jeg har klart å finne så langt, er tele 2 som for meg virker som en alt for dyr løsning. min situasjon er den at jeg jobber netter nå og da, egentlig vilende nattevakt, men jeg liker bedre å være våken. det er internet på jobb, men jeg har bruk for å bruke egen data, da jeg sitter med skolearbeid og annet(ikke mulig å bruke privat data på jobb nettet). skaffet meg mobilsurf for noen uker siden, men fant ut at 500MB i måneden er alt for lite. derfor vil jeg heller ha kontant greie ala den jeg har i sverige, om det er noe sånt i norge da? noen som har tips å komme med? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Hei. Jeg er på utkikk etter mobilt bredbånd kontant, men finner egentlig ikke noe brukbart. Det jeg regner brukbart etter, er telia mobilt bredbånd kontant, som jeg har og bruker når jeg er på hytta til faren min i sverige. eneste norske jeg har klart å finne så langt, er tele 2 som for meg virker som en alt for dyr løsning. min situasjon er den at jeg jobber netter nå og da, egentlig vilende nattevakt, men jeg liker bedre å være våken. det er internet på jobb, men jeg har bruk for å bruke egen data, da jeg sitter med skolearbeid og annet(ikke mulig å bruke privat data på jobb nettet). skaffet meg mobilsurf for noen uker siden, men fant ut at 500MB i måneden er alt for lite. derfor vil jeg heller ha kontant greie ala den jeg har i sverige, om det er noe sånt i norge da? noen som har tips å komme med? Hvilken bredbåndsleverandør har du sånn ellers? Finnes flere leverandører som leverer pakke løsninger som er gunstige. Lenke til kommentar
Lmthaman Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Hei. Jeg er på utkikk etter mobilt bredbånd kontant, men finner egentlig ikke noe brukbart. Det jeg regner brukbart etter, er telia mobilt bredbånd kontant, som jeg har og bruker når jeg er på hytta til faren min i sverige. eneste norske jeg har klart å finne så langt, er tele 2 som for meg virker som en alt for dyr løsning. min situasjon er den at jeg jobber netter nå og da, egentlig vilende nattevakt, men jeg liker bedre å være våken. det er internet på jobb, men jeg har bruk for å bruke egen data, da jeg sitter med skolearbeid og annet(ikke mulig å bruke privat data på jobb nettet). skaffet meg mobilsurf for noen uker siden, men fant ut at 500MB i måneden er alt for lite. derfor vil jeg heller ha kontant greie ala den jeg har i sverige, om det er noe sånt i norge da? noen som har tips å komme med? Hvilken bredbåndsleverandør har du sånn ellers? Finnes flere leverandører som leverer pakke løsninger som er gunstige. har en lokal bredbåndsleverandør som kun tilbyr nett for hjemmet. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 29. november 2011 Del Skrevet 29. november 2011 Du kan jo se på Uke-abonnementet til Ice.net. Ingen fast månedspris, 6GB/måned, og du betaler 175kr for bare de ukene du bruker nettilkoblingen. Samme pris for bruk i Norge, Sverige og Danmark. Ice har også bedre 3G dekning enn andre mobile leverandører. Du kan kanskje ikke forvente fullt like god hastighet med ice som med en annen leverandør der disse har 3G-dekning, men til gjengjeld dekker ice nesten over alt med sitt litt tregere 3G nett, der andre leverandører ofte bare tilbyr treg EDGE-dekning (2.5G). Stort sett klarer ice minst 600kbit, og vanligvis ligger det på mellom 1.3-2Mbit etter min erfaring. Det skal sies at ice tar seg ekstremt godt betalt for modemet hvis du skal bestille det med uke-abonnement (uten binding), så det kan kanskje være en ide å kjøpe et årsabonnement nå mens de har halvpriskampanje de 7 første månedene. Modemer fra andre leverandører vil ikke virke da ice leverer over en annen teknologi enn tele2/netcom/telenor. Håper det kan hjelpe, selvom det kanskje ikke var helt dette du hadde håpet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå