Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drikke seg full, sovne ute

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei var ikke sånn jeg tenkte det. Sånn hvis jeg drikker så mye at jeg sovner ute, eller ikke finner frem. Du skjønner, har ikke planlagt å sove ute akkurat.

Postet av anonym: 4301a04c693acc9c9daea1ec972c30d2

Hvis du har så lite kontroll over inntaket av alkohol så foreslår jeg seriøst at du holder deg til Cola eller saft til du har blitt voksen.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Nei var ikke sånn jeg tenkte det. Sånn hvis jeg drikker så mye at jeg sovner ute, eller ikke finner frem. Du skjønner, har ikke planlagt å sove ute akkurat.

Postet av anonym: 4301a04c693acc9c9daea1ec972c30d2

Hvis du har så lite kontroll over inntaket av alkohol så foreslår jeg seriøst at du holder deg til Cola eller saft til du har blitt voksen.

Er mye sukker i Cola.

Foreslår melk og graut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Risikoen er stor for å fryse ihjel om du sovner ute i fylla, ja. Trenger ikke være minusgrader engang.

Vis du er helt fastboltet helt så fryser du til døde ved 18 celcious.

I praksis så ruller du for mye på kroppen, noe som gjør at det kreves enda lavere tempratur. Tror du kan klare kanskje 6-7 grader for kanskje 7-8 timer vis du er virkelig urolig, men det er grensepunktet.

Bare for å utdype altså.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan man dø om man sovner ute når der er kaldt. Ligger du over en 5-årings intelligens burde du skjønne dette.

Finnes mange som dødd av dette ja. En eldre mann her i bygda måtte amputere ena arma etter å ha sovet ute i 30 kuldegrader.

Endret av KattaErDau
Lenke til kommentar

Husker i fjor, da det var på det kaldeste.

Jeg kjørte hjem fra min tidligere boplass klokken to om natten, til min hjemby. 50 meter fra der jeg bodde er det en inngang til et leilighetskompleks. På utsiden lå det en fyr med blod i ansiktet og sov. Det var vel ca 20 kalde denne natten. Jeg stoppa bilen, og det viste seg at han hadde falt/blitt slått ned. Han la seg på utsiden av inngangen, sterkt beruset (fullstendig møkkings) og sov.

Jeg fikk tak i noen som skulle inn i bygget (en annen inngang, de hadde ikke sett ham), og hjalp ham inn.

Tror jeg redda et liv den kvelden.

• Liker 7
Lenke til kommentar

For mange år siden så reddet jeg faktisk en bekjent som hadde vært på utestedet der jeg jobbet. Dette er på bygda så det er veldig langt mellom husene, og enda lenger mellom bilene på nattestid.

På tur hjem så kjører jeg over en kort betongbro og i øyekroken observerer jeg et par pensko stikkende opp av snøen. Jeg stopper og rygger tilbake og der ligger det en gutt og sover i snøen i -24 kuldegrader i pensko og dress. Han hadde blitt trøtt og satt seg for å hvile på brosiden og sovnet uten å ville det selv.

Hadde jeg ikke kommet akkurat da så han han ikke blitt en dag eldre for å si det sånn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...