Eide'n Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Eg kjøpte ein ny Asrock Ion pc i vår. og 6måndere så slutta nettverk og fungere. Pcen blei sent inn. dei konkludere med at nettverk brikken hadde blitt veldig varme og svi merke på brikken. pcen funger ut over det. ka some har skylden i det er bare spekulasjoner. så mine spørsmål er: kvem er ansvarlig for skaden? når det ikkje kan dokumenters kva som har skylden. ka seier lov og regeler om slike skader/reklamasjon? kvem har bevis byrden? Lenke til kommentar
Axeptdog Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Sikkert pcen blir for varm og da svir det seg. Ville nok sagt dette går under garanti. Ikke din feil ? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Om nettverksbrikken har blitt for varm og brent seg så er det klar mangel på varen ved at den ikkje ble levert med tilstrekkelig kjøling. Lenke til kommentar
Eide'n Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Sikkert pcen blir for varm og da svir det seg. Ville nok sagt dette går under garanti. Ikke din feil ? eg som har kjøpt den på vegne av min bestemor som har hatt behove for pc. Dei(selger) meiner overspenning. Endret 14. november 2011 av Eide'n Lenke til kommentar
presten79 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Reklamerte du før eller etter at det gikk 6 mnd? Feil som oppstår før 6 mnd skal alltid gå kjøper tilgode, repareres/erstattes uten spm da disse må påberegnes å være produksjonsfeil. Sjekk med forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Eg kjøpte ein ny Asrock Ion pc i vår. og 6måndere så slutta nettverk og fungere. Pcen blei sent inn. dei konkludere med at nettverk brikken hadde blitt veldig varme og svi merke på brikken. pcen funger ut over det. Garantisak, slik som du fremstiller saken her og nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå