hl2 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 hei ! Eg har eit lite problem, eg skal gjøre om ein fargekode til tall i paint. feks. bgcolor="#5759FF" og den vil eg gjøre om til tall. Dei tala skal eg skrive inn i Red, green og blue i paint er det noen som vet om eit program som eg kan skrive inn "#5759ff" og gjøre det om til tal. noen som forstod det her? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Korfor bruke paint uansett? Det er omtrent NULL nytte i paint i denne kategorien (web design), med mindre du er vanvittig flink. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 det var jo et oppklarende svar er det noen som vet om eit program som eg kan skrive inn "#5759ff" og gjøre det om til tal. Jepp. Det er ikke så vanskelig. #5759FF => R=57h, G=59h, B=FFh (der h står for hex) Alt du trenger for å konvertere hex-verdiene til decimalverdier, er et hendig lite program kalt... *drumwhirls* ... kalkulator. Fyr i gang windows-kalkulator programmet, hvis programmet er i standard-modus velg scientific/vitenskapelig (fra menyen vis/view). Resten greier du selv.. right? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå