NoNamesLeft Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hei. Har et ønske om å bli dataingeniør, men er redd for at jeg har tatt feil Vg1. Har nå gått Medier og Kommunikasjon i et halvt år og funderer på IKT neste år, før jeg kanskje går påbygging eller fullfører IKT. Vil noe av dette gi meg muligheten til å komme inn på ingeniørhøyskole? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hei. Har et ønske om å bli dataingeniør, men er redd for at jeg har tatt feil Vg1. Har nå gått Medier og Kommunikasjon i et halvt år og funderer på IKT neste år, før jeg kanskje går påbygging eller fullfører IKT. Vil noe av dette gi meg muligheten til å komme inn på ingeniørhøyskole? Jeg ville droppet vanlig påbygning på videregående og gått rett på ingeniørforkurs på den skolen du vil ta ingeniørutdanningen. Det er påbygning med de pålagte matematikk og fysikkfagene Undersøk skolene der du vil studere for tilbud 1 Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Hei. Har et ønske om å bli dataingeniør, men er redd for at jeg har tatt feil Vg1. Har nå gått Medier og Kommunikasjon i et halvt år og funderer på IKT neste år, før jeg kanskje går påbygging eller fullfører IKT. Vil noe av dette gi meg muligheten til å komme inn på ingeniørhøyskole? Jeg ville droppet vanlig påbygning på videregående og gått rett på ingeniørforkurs på den skolen du vil ta ingeniørutdanningen. Det er påbygning med de pålagte matematikk og fysikkfagene Undersøk skolene der du vil studere for tilbud forstår ikke helt hva du mener her. At jeg skal slutte på vg etter 2 år for så gå på høyskolen? Hvilke karakterer osv vil dette kreve? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Du kan ta GK og VG1 på videregående skole for så og ta generelstudiekompetense med realfag på høyskole/universitet. Litt usikker på om det er et fett hva du har gått på GK og VK1. Er det yrkesfaglig det du har gått? Du kan gå allmenn påbygg også da, de har kanskje den matematikken og fysikken osv som du trenger for å komme deg inn på ingeniørstudier? Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Du kan ta GK og VG1 på videregående skole for så og ta generelstudiekompetense med realfag på høyskole/universitet. Litt usikker på om det er et fett hva du har gått på GK og VK1. Er det yrkesfaglig det du har gått? Du kan gå allmenn påbygg også da, de har kanskje den matematikken og fysikken osv som du trenger for å komme deg inn på ingeniørstudier? Er nå halveis inne i første året med Medier og koummunikasjon. Dette er vel yrkesfaglig. Så litt på det med påbygging. Her er en liste med de fagene jeg kan få tredje året: 280 norsk 140 historie 84 naturfag 56 kroppsøving 140 matematikk Pluss at det er 140 timer med valgfritt programfag. Var det dette du mente? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 (endret) Hei. Har et ønske om å bli dataingeniør, men er redd for at jeg har tatt feil Vg1. Har nå gått Medier og Kommunikasjon i et halvt år og funderer på IKT neste år, før jeg kanskje går påbygging eller fullfører IKT. Vil noe av dette gi meg muligheten til å komme inn på ingeniørhøyskole? Jeg ville droppet vanlig påbygning på videregående og gått rett på ingeniørforkurs på den skolen du vil ta ingeniørutdanningen. Det er påbygning med de pålagte matematikk og fysikkfagene Undersøk skolene der du vil studere for tilbud forstår ikke helt hva du mener her. At jeg skal slutte på vg etter 2 år for så gå på høyskolen? Hvilke karakterer osv vil dette kreve? Anbefaler Hyd sitt forslag. Veldig lett å komme inn her jeg går, sikkert ikke vanskelig andre steder heller. Jeg kom inn på forkurs før jeg sendte inn karakterene Endret 21. november 2011 av RAD1V Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 12. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2012 (endret) om jeg har et ønske for å komme inn på NTNU vil jeg kunne gjøre det uten at jeg har tatt R1, R2 matte og fysikk på videregående? Holder det med forkurs og generell kompetanse? Edit: Så at jeg kan ta et 10 månders forkurs her. Endret 12. januar 2012 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå