Gå til innhold

Vil bli ingeniør, men er redd jeg har gått feil

NoNamesLeft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Har et ønske om å bli dataingeniør, men er redd for at jeg har tatt feil Vg1.

Har nå gått Medier og Kommunikasjon i et halvt år og funderer på IKT neste år, før jeg kanskje går påbygging eller fullfører IKT.

Vil noe av dette gi meg muligheten til å komme inn på ingeniørhøyskole?

Jeg ville droppet vanlig påbygning på videregående og gått rett på ingeniørforkurs på den skolen du vil ta ingeniørutdanningen. Det er påbygning med de pålagte matematikk og fysikkfagene :) Undersøk skolene der du vil studere for tilbud :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Har nå gått Medier og Kommunikasjon i et halvt år og funderer på IKT neste år, før jeg kanskje går påbygging eller fullfører IKT.

Jeg ville droppet vanlig påbygning på videregående og gått rett på ingeniørforkurs på den skolen du vil ta ingeniørutdanningen. Det er påbygning med de pålagte matematikk og fysikkfagene :) Undersøk skolene der du vil studere for tilbud :)

forstår ikke helt hva du mener her.

At jeg skal slutte på vg etter 2 år for så gå på høyskolen?

Hvilke karakterer osv vil dette kreve?

Lenke til kommentar

Du kan ta GK og VG1 på videregående skole for så og ta generelstudiekompetense med realfag på høyskole/universitet. Litt usikker på om det er et fett hva du har gått på GK og VK1.

Er det yrkesfaglig det du har gått? Du kan gå allmenn påbygg også da, de har kanskje den matematikken og fysikken osv som du trenger for å komme deg inn på ingeniørstudier?

Lenke til kommentar

Du kan ta GK og VG1 på videregående skole for så og ta generelstudiekompetense med realfag på høyskole/universitet. Litt usikker på om det er et fett hva du har gått på GK og VK1.

Er det yrkesfaglig det du har gått? Du kan gå allmenn påbygg også da, de har kanskje den matematikken og fysikken osv som du trenger for å komme deg inn på ingeniørstudier?

Er nå halveis inne i første året med Medier og koummunikasjon. Dette er vel yrkesfaglig.

Så litt på det med påbygging.

Her er en liste med de fagene jeg kan få tredje året:

• 280 norsk
  • 140 historie
  • 84 naturfag
  • 56 kroppsøving
  • 140 matematikk

Pluss at det er 140 timer med valgfritt programfag.

Var det dette du mente? :)

Lenke til kommentar

Hei.

forstår ikke helt hva du mener her.

At jeg skal slutte på vg etter 2 år for så gå på høyskolen?

Hvilke karakterer osv vil dette kreve?

Anbefaler Hyd sitt forslag.

Veldig lett å komme inn her jeg går, sikkert ikke vanskelig andre steder heller.

Jeg kom inn på forkurs før jeg sendte inn karakterene :p

Endret av RAD1V
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...