Gå til innhold

Kjøpt bruktbil hos forhandler. problemer ang reklamasjon og feil ved bil.

Danda

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte for ca 3 måneder siden en Touran 2004 for 189000kr kjørt 99000km hos en merkeforhandler (ikke vw forhandler), i kontrakten sto det beskrevet at bilen er i god stand.

Forhandler beholdt bilen 1 uke ekstra etter at jeg hadde kjøpt den for å rette opp en del ting. byttet bremser og pakkninger osv, fikk ett papir på det, 10000kr. Jeg påpekte at bilen var tungstartet.

Etter 2 uker røyk turboen, den fikset de gratis og noen plugger som da skulle fikse tungstartingen. Var enda tungstartet.

Hadde bilen på Naf garantiutløpstest for ca 1 månede siden. der det kom fram at bilen hadde skeive hjulstillinger, tungstartet og bremsene foran måtte muligens byttes (rart siden de hadde byttet bremser bak men ikke foran)

Sendte da skrivet til forhandler og ba om at de fikset alt sammen gratis (bortsett fra bremsene)

Jeg hadde 50/50 garanti på hjulstilling og tungstarten så jeg måtte da eventuelt dekke halve prisen!

Jeg info at det er reklamasjon da det er ting som ikke har vært riktig med bilen når jeg kjøpte den.

For ca 2 uker siden begynte varsellampe for bremsene og lyse, forhandleren info at det er slitedeler som jeg må betale selv.

Snakket med Naf juridisk rådgivning som sa jeg måtte sende inn ett reklamasjons skjema (ikke med krav om å fikse bremsene) gjorde dette og fikk blankt avvist alt samme fra forhandler da de mente at jeg hadde vært borti noe som hadde endret hjulstillingene og bilen er ikke tungstartet da de hadde byttet 2 plugger da de fikset turboen.

Nå er bilen inne på reprasjon hos en godkjent VW forhandler.

Hjulstillingene var skeiv pga 2 pakninger som er gåen, som da har blitt slitt ned så vi har ikke vært borti noe som selger påpekte. Muligens starter er gåen eller treig, derfor tungstartet og da må den byttes, de skal feilsøke litt mer for å se. Bremsene foran må byttes.

Pris på rep,(ikke inkuldert starter og nye sommerdekk da hjulstillingene har slipt de ned)

ca 12900kr med starter ca 16900kr

Jeg synes det er helt sykt at ett seriøst bilfirma holder på som de gjør.

Hva kan jeg gjøre her? har jeg noen rettigheter?

takk for ALLE svar! da jeg begynner å bli drittlei hele saken og jeg ønsker ikke å betale ett øre for reperasjon.

Endret av Danda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, har nå sendt inn en beskjed til forbrukerådet.

VW forhandler har feilsøkt starter og den går for seint så den må byttes ca 4000kr.

det er en klar reklamasjons sak.

Burde jeg sende krav til selger da de blankt avviste reklamasjonen og be de betale meg det som jeg måtte dekke selv?

Det er jo en feil fra deres side at de bare avviste det uten å sjekke det opp.

Jeg kunne ikke kjøre rundt på ubrukelige sommerdekk og feil hjulstilling lengre da det er kaldt og kan komme snø når som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...