Gå til innhold

ABB høyreekstrem rasist?


Anbefalte innlegg

Andre verdenskrig er et helt annet emne, vi snakker om det å forstå Breiviks handlinger.

 

Dermed er det tåpelig at man må være påvirket av sionisme for å drepe sine egne landsmenn. Jeg kan gjerne gå lenger tilbake i historien. Var Harald Hårfagre også påvirket av sionisme?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man setter det i konteksten av hva det har lagt grunn for så trenger man ikke særlig stor tankekraft for å skjønne at dette er noe som er til fordel for sionistene og deres lakeier i frimureriet.

 

Med ABB Så fikk vi hvite terrorister, noe som er fordelaktig for alle de jødiske såkalte etteretningsapparatene.

 

Man fikk en unnskyldning for å overvåke befolkningen, Man fikk en større grunn til å føre Norge inn i dette hysteriet med "sikkerhet" og alle de industrier som spesialiserer seg på akkurat dette, man fikk en grunn til å fortsette bastardiseringen av det norske folk siden "nasjonalister" nå har blitt prestentert som irrasjonelle mordere, man har laget et klima hvor motstand er tyngre og mange velger å backe unna. Ja, det er mye som har vært direkte fordelaktig for internasjonal jødedom og deres skjulte kontroll av den norske stat i denne saken.

Lenke til kommentar

Noen nevner at han ikke kan være rasist fordi han har venner som er mørkere i huden.

Rasisme handler om generalisering, og rasister flest aksepterer folk blant gruppen de hater på individnivå.

 

Jeg kjenner flere rasister.

"Negre er dumme, unntatt Gunnar, Gunn og Gunhild, de er greie"

Hmm. generaliserer ikke du en gruppe her da? Betyr det da at du er rasist? :whistle:

 

Jeg visste ikke at idioti og dobbeltstandard var en folkegruppe eller etnisitet? ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Politiet stiller lite konfronterende spørsmål.

 

Dette fra en politimann som er tilstede under avhørene(?). Han har tydligvis ikke så mye han skal ha sagt og alt ser ut til å gå gjennom sentraliserte kanaler.

 

Siden dette visstnok skal dreie seg om bare èn gjerningsmann så er alt hemmelighetsskremmeriet underlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden dette visstnok skal dreie seg om bare èn gjerningsmann så er alt hemmelighetsskremmeriet underlig.

 

Politi, etat og departement har feilhåndtert 22 Juli siden først nødsamtale.

 

Det er ikke annet å vente enn at de forsøker å holde den minste lille detaljen under teppet, for å unngå å virke mer inkompetente enn de allerede gjør.

 

Jeg har respekt for den jevne politimann, men diverse overhoder burde rulle i alle de tre forutnevnte instansene.

Lenke til kommentar

I dette intervjuet blir det sagt at ABB er en høyreekstrem person som "dømmer alt ut fra rase og etnisitet". Er dette riktig?

 

Der er vel egentlig lite som tyder på det. Flere har fortalt at han hadde venner av ulik etnisitet - uten jeg vet noe om sannhetsverdien av det - men jeg vil tro at hadde han vært rasist, ville han vel konsentrere seg om å ramme primært "fargede", og i så fall kunne han vel ha funnet mye bedre mål enn utøya.

 

Er igrunn ganske lei av denne høyre-venstre diskusjonen. SV/AP har det med å dømme alt fra V og ut som høyreekstremt og FrP spesielt som rasistisk, men sammenligner vi oss med f.eks. USA er demokraterne mye nærmere H og FrP enn de er AP. Et parti som AP ville i USA blitt regnet som ren og skjær kommunisme og republikanere er selvsagt heller ikke rasister; de har mange fargede blant seg.

 

Man burde gå bort fra den ene aksen og hellere innføre f.eks. multi-akse politisk kompass. På et slik system plaseres folk som Stalin og Hitler svært nær hverandre, hvilket er helt korrekt. Begge var diktatorer som stod for en ekstrem grad av statlig kontroll over innbyggerne og begge førte sosialistisk økonomiske politikk. Begge utryddet politiske motstandere og jøder spesielt. Hitler var slett ikke alene om forfølgelsen av jøder; det skjedde i Russland også, både før, under og etter krigen - til helt opp i 1980'erne.

 

AP og SV ville på et slikt kompass bli plassert i øverste venstre kvadrat (med AP nærmere sentrum enn SV, selvsagt) og H og FrP i nederste høyre kvadrat (med H nærmerst sentrum).

 

Hvor ville vi plassere ABB på et slikt kompass? Har det egentlig nogen betydning?

Poenget jeg vil frem til er at jeg syns det er utrolig useriøst når visse politikkere og media setter partier (og store dele av befolkningen) i samme bås som ABB bare fordi ABB angivelig har et politisk ståsted i nærheten av de partierne. Skal vi til og gjøre dette for andre forbrydelser også? F.eks.:

* De fleste narkomane stemmer sikkert SV, ergo er alle i SV narkomane?

* En AP-borgmester har sex med små drenge, ergo er alle i AP sexualforbrytere?

 

De fleste ser forhåpentlig det absurde i slike påstander, men når ABB selv sier han er høyreorientert, så må det bety at i al fall FrP og alle som stemmer det bare sitter å venter på sjansen til å gjøre det samme som ABB gjorde. Det er det SV/AP har brukt meste av høsten på å insinuere i media og det er provoserende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man velger å kalle ABB for høyreekstrem, rasist, nynazist, og hva som ellers måtte passe, fordi man på den ekstreme venstresiden er like glade i å sette folk på bås som på den ytterste høyresiden. Begge sider er autoritære av natur og har mer til felles enn de har til forskjell.

 

Et slikt politisk kompass skulle egentlig minst vært tre-dimensjonalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det politiske kartet er vel egentlig bare endimensjonal? Venstre-høyre. Jeg mener det burde være minst todimensjonalt, ta med opp og ned også.

 

Å ha separate akser for økonomi (klassisk venstre/høyre) og social (autoritær/libertarianer) mener jeg er et minimum, for selvom men ligger på den ene eller andre side økonomisk, betyr ikke det automatisk at man har 'tilsvarende' syn på graden av statlig kontrol.

 

Et klassisk eksempel er FrP der på den ene siden kalder seg selv et liberalistisk parti som angivelig setter individet i sentrum, men som på den andre siden er kjapp til å komme med vanvittige lovforslag (som regel forbud) om alt mellem himmel og jord. På den andre siden har vi partier som SV som hasjrøykende motstandere av en dags ærlig arbeide og vil ha lov til å gjøre hva de vil - rent bortset fra økonomiske spørsmål der individet ikke engang skal ha lov å bestemme over egne penger.

 

På begge sider har vi altså eksempler på helt usammenhengende politiske standpunkter.

 

Sånn set er rendyrkede kommunister/fascister og liberalister i det minste mer konsekvente.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Man velger å kalle ABB for høyreekstrem, rasist, nynazist, og hva som ellers måtte passe, fordi man på den ekstreme venstresiden er like glade i å sette folk på bås som på den ytterste høyresiden. Begge sider er autoritære av natur og har mer til felles enn de har til forskjell.

 

Et slikt politisk kompass skulle egentlig minst vært tre-dimensjonalt.

 

-Rasist, sansynligvis.

 

-Ekstrem, definitivt.

 

-Konservativ, absolutt.

 

-Autoritær, trolig.

 

-Kapitalist, tja. Jeg har ikke satt meg inn i saken, men han er i det minste til høyre for FRP.

 

...

 

Er han langt ute til høyre?

Ja.

 

Er han ekstrem?

Ja.

 

Er han nasjonalist?

Ja.

 

...

 

...

 

...

 

...

 

Prikk prikk prikk

 

...

 

Og det er greit å sette enkeltpersoner i båser, basert på hvem de selv sier at de er.

 

Det er ikke like greit å sette alle personer i en gruppe i bås basert på ha man selv assosierer med gruppen.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

-Rasist, sansynligvis.

 

Tror formålet med denne tråden er/var å avdekke sannheten, så du må gjerne komme med begrunnelse for din synsing.

 

Jeg ser ingen rasistiske trekk ved ABB, og det har jeg begrunnet i post # 49 i denne tråden.

 

 

På den andre side, om vi skal snakke om andre trekk ved ABB. Vil jeg komme med følgende påstander:

 

ABB var (er) Norsk!

ABB var (er) blond

ABB var (er) en Mann!

 

Altså var (er) han en norsk blond mann!

 

Derfor bør OvervåkningsPolitiet overvåke alle norske blonde menn. QED.

 

Dette kalles Association fallacy, og er det man prøver å få til mht til rasisme og ABB, men det er litt vanskeligere siden han ikke er rasist, men ER en norsk mann.

 

Det som forsøkes i pressen er å øke overvåkningen av visse grupper (rasister og høyreekstreme), med begrunnelsen at ABB tilhørte denne gruppe. (Og om han ikke tilhørte denne gruppen (rasister/høyreekstreme) så bør det gjøres likevel fordi han burde ha tilhørt denne gruppen basert på hans handlinger, fordi kun de fæle rasistene/høyreekstreme som er istand til slike handlinger.)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var han for innvandring fra Asia forutsatt at innvandrerene var utdannede og kunne norsk, og at norge sendte over utdannede nordmenn?

 

Jeg selv sa i circa 2007 at jeg var like redd for høyreekstreme som for islamister, i en debatt med de høyreekstreme her på forumet.

 

Akkurat nå er de høyreekstreme en større trussel enn kommunister og Al-Qaida.

 

Jeg visste ikke at det ¨å være en blond nordmann var et aktivt ekstremt politisk standpunkt med underliggende trusler om vold.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg visste ikke at det ¨å være en blond nordmann var et aktivt ekstremt politisk standpunkt med underliggende trusler om vold.

 

Vel, det ¨å være en blond nordmann var ha et aktivt ekstremt politisk standpunkt med innebærer underliggende trusler om vold" er vel mer riktig uttrykt?

 

Mao, politikken (og politikerne) er fullt ut basert på bruk av vold og trusler derav, så at en frustrert politiker tar saken i egne hender ...

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

...

 

Jeg er uenig i denne nye utdaterte bruken hvor vold er synonymt med maktutøvelse.

For 100-200 år siden var ordet vold akkurat det samme som ordet makt.

 

Å ha noen i sin vold = Å ha noen i sin makt.

 

Men så UTVIKLET språket seg:

Makt ble et utrykk for overlegen styrke, mens vold ble et ord som beskriver maktutøvelse som er MENT å skade et legeme.

 

JEG er for å skille ordene slik at språket blir mer variert.

Men for all del -- dere kan få lov til å utnytte misforståelsene som kommer av at man bruker en utdatert forståelse av ordene helt til den utdaterte versjonen av ordet blir populær igjen.

 

Men da mister dere også "makten" i ordet "vold" fordi "vold" blir synonymt med "makt" igjen.

 

Rema 1000 utøver vold mot landets innbyggere, og Rema 1000 sin eksistens er utøvelse av vold mot samfunnets borgere.

Tviler du på at Rema 1000 har makt?

De bestemmer hva handelsmennene FÅR LOV TIL å selge.

De bestemmer hva jeg får lov til å kjøpe i deres butikker.

 

"Vold", som et generelt begrep for skadende og/eller smertende eller krenkende handlinger vil gjenre forstås synonymt med med "mishandling" og med "aggresjon" i tradisjonell akademisk betydning, og er langt smalere definert enn ordets opprinnelige gammelnorske betydning, "makt"

 

 

MEN hvilket ord skal erstatte ordet vold?

Det er jo åpenbart et praktisk ord å ha.

 

Det ABB utøvde mot AP sitt ungdomsparti var ikke "makt".

Dersom vold er synonymt med makt, er også makt synonymt med vold.

 

Siden dere liberale og liberalister har ødelagt et ord ved å insistere på å gå 100 år tilbake i tid og bruke en utdatert versjon av ordet kan dere få lov til å bestemme hva det nye ordet skal hete.

 

Definisjonen er basert på:

Det mange tenker på som vold i dag er først og fremst fysisk vold som slag og spark. Verdens helseorganisasjon (WHO) har definert vold noe bredere, som forsettlig bruk av, eller trussel om, fysisk makt eller tvang, rettet mot en selv, andre enkeltpersoner, eller en gruppe, når denne handlingen resulterer i, eller ha høy sannsynlighet for å resultere i død, fysisk eller psykisk skade, eller mangelfull utvikling.

 

Jeg foreslår wold.

 

Så kan liberalistene kalle de folkevalgtes utøvelse av rettesmessig makt for vold, mens vi andre kan kalle ekstremister sine drap og legemsbeskadigelse for wold.

 

Det å ha "et aktivt politisk standpunkt innebærer underliggende trusler om vold" er riktig uttrykt.

 

Men det å ha "et aktivt ekstremt politisk standpunkt innebærer underliggende trussler om wold".

 

Ekstremisme måles ikke i avvik fra normalen, men i metodene de er villige til ta i bruk.

Høyreekstreme er ikke ekstreme fordi de er langt til høyre, eller rasister, men fordi de er organisert og villig til å utøve vo... jeg mener wold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ekstremisme måles ikke i avvik fra normalen, men i metodene de er villige til ta i bruk.

Høyreekstreme er ikke ekstreme fordi de er langt til høyre, eller rasister, men fordi de er organisert og villig til å utøve vo... jeg mener wold.

Så per din definisjon var kommunistene altså egentlig "Høyreekstreme" siden "de er organisert og villig til å utøve vold"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...