Gå til innhold

ABB høyreekstrem rasist?

Anbefalte innlegg

Kristen Nasjonalist er vel mer passende beskrivele?

Tja, etter min oppfatning var han vel mer en kult enn "kristen".

Tviler på at bibelen kan forsvare det han gjorde.

Hverken høyreekstremisme, kristendom, world of warcraft eller nasjonalisme kan forsvare det han gjorde. Etter min oppfatning var han likevel kristen.

Jeg synes ikke kristen nasjonalist er særlig dekkende for ABB, men utifra ditt politiske ståsted Skatteflyktning, så skjønner jeg at det er hensiktsmessig for deg å beskrive ham på denne måten. ABB er blitt en niding som alle kan bruke til å sammenligne med fiendene sine. Fint å bruke ham til å slå politisk mynt eller som vinning for sitt syn.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kristen betyr vel kun at man tror på gud/jesus og at denne troen er viktig for en selv.

Tja, å kalle westboro baptist church (kirken som sier at alle vil brenne i helvete) kristne, blir å strekke det litt over streken. Både breivik sin tro og westboro baptist bygger på kulter, selv om de har snev av kristendommen i seg.

Nasjonalismen var jeg ikke uenig i, jeg ser ikke nasjonalisme som rasisme, men motstand mot fremmed-kultur. Her var jeg helt enig med deg.

Lenke til kommentar

Vel på tide at folket våkner opp og innser hvor det bærer henne.

Du bruker enhver andledning til å diskutere din sak og din ideologi. Jeg synes det er kvalmt.

Tja, å kalle westboro baptist church (kirken som sier at alle vil brenne i helvete) kristne, blir å strekke det litt over streken. Både breivik sin tro og westboro baptist bygger på kulter, selv om de har snev av kristendommen i seg.

Du som kristen ønsker å fjerne stygge elementer i gruppen din. Vi som ikke-kristne ønsker å legge til disse i gruppen din.

No true scotsman? Søk etter den på youtube, fantastisk kortfilm.

Endret av Griffar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hverken høyreekstremisme, kristendom, world of warcraft eller nasjonalisme kan forsvare det han gjorde. Etter min oppfatning var han likevel kristen.

Jeg synes ikke kristen nasjonalist er særlig dekkende for ABB,

Vel, såvidt jeg ser det hvirker det faktisk som om det er det han selv anser seg som. Medmindre dette synet er helt imot de faktiske forhold, hvilket jeg ikke kan se at det er, så burde man vel akseptere dette?

men utifra ditt politiske ståsted Skatteflyktning, så skjønner jeg at det er hensiktsmessig for deg å beskrive ham på denne måten. ABB er blitt en niding som alle kan bruke til å sammenligne med fiendene sine. Fint å bruke ham til å slå politisk mynt eller som vinning for sitt syn.

Kjenner du mitt politiske ståsted?

Jeg har faktisk intet imot kristne i det hele tatt, selv om jeg anser at kristendommen er irrasjonell men det er all religion. Nasjonalismen derimot ser jeg på som en negativ ideologi.

Dog når han kalles rasist, uten å være det såvidt jeg kan se, så kan man jo si at mange bruker den fremgangsmåten du beskriver.

PS. Jeg har inntrykket av at grunnen til at man nå prøver å få ABB inn i bås, er nettopp fordi at hans menginer ikke er så veldig langt unna "normalen".

Det eneste som ligger langt unna er villigheten til å ty til vold for å fremme disse. Dette skremmer folk til å prøve å klassifisere ham bort, så langt bort fra egne meninger som mulig.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke kristen nasjonalist er særlig dekkende for ABB,

Vel, såvidt jeg ser det hvirker det faktisk som om det er det han selv anser seg som. Medmindre dette synet er helt imot de faktiske forhold, hvilket jeg ikke kan se at det er, så burde man vel akseptere dette?

Nei. Han ser på seg selv som en militærkommandant. Det burde vi ikke akseptere. Hans virkelighetssyn er ikke pålitelig. Han trodde det var drap og tortur i norske fengsler. Hans syn på verden kan vi ikke akseptere.

Dog når han kalles rasist, uten å være det såvidt jeg kan se, så kan man jo si at mange bruker den fremgangsmåten du beskriver.

Han er rasist, det er rasisme mellom linjene på det han skriver. Det er henger sammen med at det er mye rasisme i konspirasjonsteori/høyreekstremisme som han henter inspirasjon fra.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Vel, han er en sionist og frimurer først og fremst. Det er det som forklarer hans handlinger best.

Jeg synes ikke sionistisk frimurer er særlig dekkende for ABB, men utifra ditt politiske ståsted så skjønner jeg at det er hensiktsmessig for deg å beskrive ham på denne måten. ABB er blitt en niding som alle kan bruke til å sammenligne med fiendene sine. Fint å bruke ham til å slå politisk mynt eller som vinning for sitt syn.

Dette gjelder deg, som vil beskrive ham som dine fiender, akkurat som det gjelder Skatteflyktning som vil beskrive ham som sine fiender.

ABB blir beskrevet av hver enkelt utifre den enkeltes fiender.

Ved å beskrive ABB, så beskriver du først og fremst deg selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei. Han ser på seg selv som en militærkommandant. Det burde vi ikke akseptere.

Tja, hvorvidt "Justiciar Knight Commander for Knights Templar Europe" er "militærkommandant" eller en kristen korsfarer-referanse er vel vanskelig å si.

Vi bør selvfølgelig ikke akseptere hans beskrivelser der det IKKE stemmer overens med virkeligheten, men det har jeg allerede observert.

Videre er det såvidt jeg kan se ingen tvil om at han anser seg selv som nasjonalist, og har meninger som er samenfallende med nasjonalisme. Bør jeg da forkaste muligheten for at ABB er nasjonalist? Grunnet i at det er han som holder den meningen og derfor MÅ den være forkastelig?

Hans virkelighetssyn er ikke pålitelig. Han trodde det var drap og tortur i norske fengsler.

Trodde han det, eller trodde han at han ville bli utsatt for dette etter sine handlinger?

Hans syn på verden kan vi ikke akseptere.

Hans handlinger er det vel vi ikke kan akseptere, for hans syn på verden er jeg stygt redd for at mange tildels også har tildels sammenfallende syn. Skulle alle kristne forkaste Guds eksistens fordi ABB tror Gud eksisterer? Bør man avlyse 17.mai fordi ABB var nasjonalist?

Han er rasist, det er rasisme mellom linjene på det han skriver.

Nei, han raser mot muslimer som kan være mange forskjellige raser inkludert hvite. At du ikke klarer å se det viser vel heller ditt eget behov for å sette ABB i en bås langt borte fra deg selv enn noe annet.

Det er henger sammen med at det er mye rasisme i konspirasjonsteori/høyreekstremisme som han henter inspirasjon fra.

Skann hans dokument

Nation - 2682

Nationalism - 155

Race - 44

Racism - 106

Some quotes on the racism side:

It is a cultural war, not a race war

Islam is not a race after all but an ideology
Racism and antiSemitism can never be justified so don’t even go that way. Indigenous rights however is not racism but is still a minefield so tread carefully.

I consider myself to be an anti-racist, anti-fascist and anti-Nazi

His racism entries are mostly about clarifying that Islamophobia/xenophobia is NOT racism.

Lenke til kommentar

Nei, han raser mot muslimer som kan være mange forskjellige raser inkludert hvite. At du ikke klarer å se det viser vel heller ditt eget behov for å sette ABB i en bås langt borte fra deg selv enn noe annet.

Hvilken bås er det jeg vil fjerne ABB fra da?

At muslimer ikke er en rase, men de fleste raser har jeg sagt i årevis på dette forumet. I religion-delen, jeg skjønner du ikke har fått det med deg, for du har ikke vært så aktiv der.

Mener du fortsatt at jeg ikke klarer å se at muslimer er alle raser inkludert hvite?

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke et spor av rasisme å finne. F.eks kritikk til jødisk ledede bevegelser som har banet vei for degenerasjonen av Europa er ikke å finne (som i alletilfeller ville ha blitt definert som høyreekstremistisk og rasistisk av vår presse), i stedet har vi en hysterisk holdning til Islam og ikke innvandring generelt.

Så hvordan eksakt kan man si at frimureriet og sionismen ikke er relevant er hinsides min forståelse.

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

For å skyte sine egne landsmenn må man ha blitt vridd i hodet av frimureriet og sionismen.

Det du sier her er beviselig feil. Nazister i Norge skjøt sine egne landsmenn. Å si at nazister har blitt vridd i hodet av sionisme er den dummeste kommentaren jeg har hørt så langt idag.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vel, han er en sionist og frimurer først og fremst. Det er det som forklarer hans handlinger best.

Jeg synes ikke sionistisk frimurer er særlig dekkende for ABB, men utifra ditt politiske ståsted så skjønner jeg at det er hensiktsmessig for deg å beskrive ham på denne måten. ABB er blitt en niding som alle kan bruke til å sammenligne med fiendene sine. Fint å bruke ham til å slå politisk mynt eller som vinning for sitt syn.

Dette gjelder deg, som vil beskrive ham som dine fiender, akkurat som det gjelder Skatteflyktning som vil beskrive ham som sine fiender.

ABB blir beskrevet av hver enkelt utifre den enkeltes fiender.

Ved å beskrive ABB, så beskriver du først og fremst deg selv.

Ad hominem

Prøv heller å argumenter hvorfor du IKKE anser ham som sionist/frimurer, eller påpeke at Juviking kommer med en ubegrunnet påstand.

Lenke til kommentar

For å skyte sine egne landsmenn må man ha blitt vridd i hodet av frimureriet og sionismen.

Det du sier her er beviselig feil. Nazister i Norge skjøt sine egne landsmenn. Å si at nazister har blitt vridd i hodet av sionisme er den dummeste kommentaren jeg har hørt så langt idag.

Vel, jeg sa det heller ikke, det var dine ord.

En person som utgir seg for å være nasjonalist som i sin tro oppfatter at det å skyte på sine egne landsmenn som fremgang kan kun være foret på tankegods fra frimurere og sionister.

Lenke til kommentar

Prøv heller å argumenter hvorfor du IKKE anser ham som sionist/frimurer, eller påpeke at Juviking kommer med en ubegrunnet påstand.

Jeg ser ikke på ham som sionist/frimurer fordi disse ikke er mine største fiender.

Kommunisme og bolsjevisme er min største fiende. Derfor vil jeg beskrive ABB som en kommunist og bolsjevist.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på ham som sionist/frimurer fordi disse ikke er mine største fiender.

Kommunisme og bolsjevisme er min største fiende. Derfor vil jeg beskrive ABB som en kommunist og bolsjevist.

Nei, du ser ikke på han som sionist antageligvis fordi at du selv er en som elsker Israel.

Lenke til kommentar

Hvilken bås er det jeg vil fjerne ABB fra da?

Du påsto at han er rasist. Kan ikke se at du har noen begrunnelse for en slik påstand, dog om du har dette kan du gjerne komme med den.

Tross alt tråden er: "ABB høyreekstrem rasist?"

Lenke til kommentar

Nei, du ser ikke på han som sionist antageligvis fordi at du selv er en som elsker Israel.

Hvis jeg hater Israel, hvorfor likte jeg "Ulvenes Dal: Palestina" da? Følg litt med i timen, du imponerer ikke sålangt. Jeg har jo allerede svart hvorfor jeg ikke ser på ABB som sionist. Sionisme er ikke min største fiende. Det er din største fiende, og derfor ser du på ABB som sionist. Akkurat som bolsjevisme er min største fiende, og jeg ser på ABB som bolsjevist.

En person som utgir seg for å være nasjonalist som i sin tro oppfatter at det å skyte på sine egne landsmenn som fremgang kan kun være foret på tankegods fra frimurere og sionister.

Så Nasjonal Samlings ledelse sammen med alle norske nasjonalsosialister var derfor først og fremst påvirket av frimurere og sionister?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...