xSosialist Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) I dette intervjuet blir det sagt at ABB er en høyreekstrem person som "dømmer alt ut fra rase og etnisitet". Er dette riktig? http://www.vgtv.no/#!id=46221 Endret 14. november 2011 av xSosialist Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Etter min oppfatning, litt upresist, men likevel ikke så langt unna sannheten :-) Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Da er det bare å vente på høyreraddiser som klager på at høyresiden aldri, historisk, har bedrevet noe annet enn å forsvare individet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Da er det bare å vente på høyreraddiser som klager på at høyresiden aldri, historisk, har bedrevet noe annet enn å forsvare individet. Ja, de greier alltid å pynte på de faktiske uttrykkene Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Noen som har lest manifestet hans som vet hvor han egentlig står på høyre/venstre aksen? Eller er ikke dette noe han har lagt nevneverdig vekt på? Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Han har vel selv sagt (skrevet?) at han er konservativ, altså på høyresiden. Endret 14. november 2011 av Zodihax Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Ikke rasist, men anti-islamist. Slik har jeg i alle fall oppfattet det. 6 Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 han var nede på lokal butikken hær for noen år siden, da hadde han med en mørk brun venn. så tror ikke rasist passer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 han var nede på lokal butikken hær for noen år siden, da hadde han med en mørk brun venn. så tror ikke rasist passer. Stemmer når du sier det, er vel nevnt flere ganger i media og at han har hatt utenlandske venner og husker jeg rett til og med i testamentet beskriver han har flere "utenlandske" venner. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Hitler hadde også jødevenner når han prøvde seg i Wien før første VK. Men man ser jo hvordan det gikk noen år senere.... Hitling intended. Endret 14. november 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Nei, ABB er ingen typisk rasist. Rasister gyver gjerne løs på tilfeldige innvandrere, hiver brannbomber på random kebab-sjapper etc. mens ABB respektfullt nok (i anførselstegn) gikk på det han mente var hovedårsaken. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Anti-Islam og rasisme har gjerne ikkje noken samanheng. Islam er et folkeslag og er ikkje basert på hudfarge, men på kultur. 2 Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Anti-Islam og rasisme har gjerne ikkje noken samanheng. Islam er et folkeslag og er ikkje basert på hudfarge, men på kultur. Det er det dummeste jeg har hørt. En muslim fra Bosnia eller Tyrkia har så si ingenting felles med en muslim fra Somalia eller Saudi-Arabia. De fleste muslimer lever under forskjellig sett av kulturelle og normative koder. Å kalle alle muslimer som ett folkeslag er generalisering på høy plan og totalt kunnskapsløst. Faktisk er slik retorikk i samsvar med nettopp mennesker som mangler kontakt med realiteten slik som ABB. Endret 15. november 2011 av statsviter 4 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Noen som har lest manifestet hans som vet hvor han egentlig står på høyre/venstre aksen? Eller er ikke dette noe han har lagt nevneverdig vekt på? Jeg vet hvordan han står sammenlignet med andre. Han står for seg selv. Høyreekstremisme er fragmentert og det er store forskjeller. Jeg synes ikke ABB er særlig høyreekstrem i sine meninger. Det bærer større preg av konspirasjonsteorier. Konspirasjonsteorier som er sterkt påvirket av høyreekstremisme. Det kan minne om rasisme, men det er egentlig ikke det. Det kan minne om høyreekstremisme, men det er også noe helt unikt. Får å gjøre det enkelt så kan man si at ABB er ond, han er høyreekstrem og rasist. Ikke noe galt i det, men om man skal være nøyaktig så blir det for enkelt. De som stiller i samme klasse som ABB er konspirasjonsteoretikerne som også utenom konspirasjonene har mange virkelighetsfjerne oppfattninger. Alle slike mennesker har en enorm fantasi og en mistillitt til alt av informasjon. Så de vil automatisk fundere, hva var egentlig meningen? Hvem stod egentlig bak? Derfor dukker det opp ideer som for eksempel at det egentlig var Arbeiderpartiet som sto bak, for eksempel for å skape sympati til seg selv. Eller at det var flere skyttere på utøya, men kun ABB ble tatt. Mennesker som tenker slik møter man her på dette forumet! Det omtrent som å ha en sjekkliste på 200 punkter som man selv velger å svare ja eller nei på. Er du imot muslimer? Ja Er du imot negere? Nei Er du for kristendommen? Ja osv. Dette skjemaet besvarest helt ulikt av de aller fleste høyreekstreme og konspirasjonsteoretikere. Endret 15. november 2011 av Griffar 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Anti-Islam og rasisme har gjerne ikkje noken samanheng. Islam er et folkeslag og er ikkje basert på hudfarge, men på kultur. Så fordi erskenorske jeg er "kristen", er jeg samme folkeslag som amerikanerne som går i gospel kirke. Du hører at det ikke klinger helt? Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Han var en sionist og frimurer, noe som innebærer ukritisk trelldom til jødene. Så nei, han var ikke det media liker å kalle høyreekstrem (nasjonalist). Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Ingen norsk nasjonalist kan faktisk være frimurer eller jøde. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) næmmen, nassenøffene er ute å vandrer også gitt. Endret 15. november 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Følte du deg truffet av noe jeg sa Goy? Ganske interessant valg av nick med tanke på det kjære forholdet til en viss ulovlig militær utpost i midt-østen. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Truffet og truffet. Så lenge en holder lærstøvlene vekk fra nassene så føler jeg meg ikke truffet nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå