halohalo Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg hadde tenkt å kjøpe meg et biltermometer, (utetemperatur). Da jeg syntes at det er greit å vite temperaturen ute nå som det er høst og glatt på veiene. Hvor er det greit å plassere sensoren? Tenker og på at det skal strekkes leding. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Lengst mulig unna motorrom, eksosanlegg og bremser, og så lavt på bilen at ikke solen når dit. Kanskje under/ved bakfanger et sted? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Finnes vel ingen fasit, og man bør vel kanskje se an bilen litt hva som er hensiktsmessig og praktisk. Men de aller fleste biler har utetemperatur-sensoren plassert på eller nær frontbjelken, bak støtfanger eller grill, foran radiatorer. Noen biler, som feks BMW har en liten utsparing i søleplaten (deksel under motor) som sensoren sitter i, og stikker ut av ned mot bakken (Gir god nøyaktighet, men ikke ideelt for norsk vinter..). En annen populær plassering er i deksel/ramme rundt tåkelys i frontfangeren. Jeg ville nok forsøkt å gjøre som bilprodusentene, plassert den langt fremme, og gjerne relativt lavt. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Nja, har min bakom frontfangeren, gir grei nøyaktighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå