Retroknut Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg bygget meg nylig en HTPC, og er meget fornøyd med resultatet. Det er kun ett problem, og det er lyden fra stock kjøleren til AMD. Denne viften bråker akkurat litt for mye. Så jeg må nok bytte den. Til info holder den prosessoren på en idle temp på 30 grader. Jeg har to valg: 1)bytte vifte på AMD stoc, eller 2) bytte til en annen CPU kjøler. Problemet er at det er veldig lite plass i kabinettet (Silverstone Grandia GD06), og kjøleren kan max være 95mm x 95mm x 120mm i dybde. Men har ikke klart å finne en passende kjøler for mitt kabinett enda. Alternativt holder det å bytte selve viften, siden jeg tross alt har en idle på 30 grader. Men det er nesten ingen andre 70mm vifter som stock kjøleren har. Er det mulig å bruke en 80mm på stock kjøleren kanskje? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Klarer du å stille hastigheten på viften i bios? Feks kan du senke hastigheten så lenge tempen er under en viss temperatur. Er du heldig klarer du å få viften slik at du ikke hører den på idle og om den spinner opp litt når du viser film gjør kanskje ikke det noe? Har du plass til flere kabinettvifter som gjør luften i kabinettet kaldere og som kan hjelpe? I riktig gamle dager tok jeg standarkjøleren som kom med prosessoren, bøyde rillene utover og satte på en større vifte. Lenke til kommentar
Retroknut Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 kan jo prøve å stille litt på viftehastigheten! Men har ikke lyst på for høy idle temp. Er god gjennomlufting i kabinettet, så mulig dette kan fungere. Får eksperimentere litt når jeg er hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå