The Redmen Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Ja, jeg(hele klassen) skal levere inn en spansk tekst. Dette skal liksom være øving til tentamen. Jeg skal gå ut ifra denne situasjonen når jeg skriver: Jeg har bodd i Spania i 1 år og skal nå tilbake i min gamle klasse å holde et foredrag om hvordan det er der i forhold til Norge. Jeg skal sammenligne det meste jeg får tid. Jeg skal fortelle litt om byen jeg har bodd i(Barcelona). Læreren fokuserer på bindeord,adjektiv og riktig verbbøying.. Så, jeg håper på noen tips her. Sliter litt med å komme skikkelig i gang. Har satt meg noen tanker, men riktignok på norsk... Takker på forhånd.. Mvh LFCboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123 Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hva er det du skal ha hjelp med? Å skrive på spansk, eller finne på noe å skrive? Hvilke(n) verbtider skal du bruke? Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Trenger først å fremst tips til hva jeg kan ha med. Jeg har jo ikke bodd i Spania så kan jo ikke så mye. Som sakt, sliter med å komme i gang.. Verbtid, ehm.... Kan jo bruke det meste. Fortid når jeg forklarer hvordan det var der osv.. Nåtid, hvordan det er i Norge... osv.. Lenke til kommentar
thrace Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Når du skal sammenligne Spania og Norge, og kanskje spesifikt Barcelona og der du er fra, har du virkelig mye å ta fra. Vær, mat, kultur og arkitektur er noe av det jeg muligens ville fokusert på, i hvert fall til å begynne med. Om du bor innlands har du også kontrasten mellom det stedet og kystbyen Barcelona. Les gjerne om Barcelona/Spania på wikipedia, og merk deg ting du tenker "oi, det var annerledes" om. Jeg ville prøvd å begynne enkelt. Ikke tenk på bøying av verb i begynnelsen, tenk på innholdet. Enighet mellom substantiv og adjektiv, og riktige verbformer, kan du tenke på senere. Om du lurer på noe spesifikt om Barcelona (eller Spania, eller spansk for den saks skyld) må du gjerne spørre. Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Hei igjen! Vet du hvordan familielivet er i spania, og matkulturen...? Var lenge usikkerhet om det ble nå av oppgaven eller ikke.. Så derfor er det ikke før mandag den skal leveres inn... Har kommet ganske langt nå så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå