Gå til innhold

[Løst] Ny skjerm (1500-2000,-)


Andoon

Anbefalte innlegg

Jeg konfirmerte meg for tre og et halvt år siden, og fikk bl.a denne skjermen. Skjermen har aldri sviktet, men føler den er litt utdatert, og er derfor interessert i noe nytt.

Har sett litt på Eizo sine, men har lest at de ikke er noe særlig til gaming pga etterslep, men jeg mener bildekvalitet har minst like mye å si. Jeg har skjønt såpass at jeg bør legge litt penger i en god skjerm siden det faktisk er den du ser på mens du spiller, men vil helst ikke betale mer enn 2.500,- for skjermen. En skjerm til under 2.000,- hadde vært fint. 120Hz er derfor ute av bildet.

Har hørt mye fint om BenQ 24" LCD G2420HD, men seks av kameratene mine har den, og jeg fikk egentlig ikke helt sansen for den da jeg låne PCen til han ene kompisen. PCen hans er godt under gjennomsnittet ellers, så det kan jo selvsagt hatt noe å si.

 

Hva med denne?

 

Er det andre alternativer som er bedre/mer for penga for gaming?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skjermen du har er bygd over TN panel noe som har vært en standard i flere år, selv om slike paneler er av dårlig kvalitet med tanke på farger og innsynsvinkel.

 

Foris skjermen du linker er bygd over IPS panel som er i en helt annen klasse med tanke på farger, innsynsvinkel og lysstyrke. Den er også matt så du slipper plagsomme reflekser som TN skjermene er plaget av siden de er glossy.

 

Dell U2410 er en annen skjerm som er i samme sjanger som Foris skjermen og den er ekstremt utbredt blant brukerne her inne. Den kommer også i 23" og 27" varianter. Selv har jeg 23" varianten og det er med hånda på hjertet den beste skjermen jeg har hatt. Det eneste jeg kan se som trekker ned litt er at den har litt lyslekkasje nede i høyre hjørne.

Lenke til kommentar

Fra tråden Den perfekkte PC-pakke & bærbare.

 

DellU2312HM.png

Dell UltraSharp U2312HM (Økonomisk allrounder)

Til 1700 kroner får du en 23" med 1920x1080 oppløsning. Det viktige her er at den har IPS-panel, som gir bedre innsynsvinkel og sprekere farger enn TN-panel. Den er også rask nok til å følge med i film og spill, og selve skjermen kan roteres 90 grader. Etter alt å regne et godt kjøp. Et alternativ for de som ønsker større vertikal skjermflate, er storebror U2412M med 1920x1200 oppløsning.

-----------------------------------------------------

Prisguiden 15714534921719234303.png (klikk på ikon)

-----------------------------------------------------

 

Lenke til kommentar

Vidar:

 

Hyggelig med svar. :)

Hvis dette er skjermen du snakker om så er den litt dyr (skal ha kabinett og headset også), men skal ha det i bakhodet. En bra skjerm er jo viktig. Trenger ikke bestemme meg før etter jul, så hvis noen andre har noe annet å anbefale i mellomtiden så er det bare å komme med det.

Endret av Andoon
Lenke til kommentar

Ja, jeg så ikke hva dere hadde skrevet før jeg svarte Vidar.

De to dere linket er rimeligere og derfor litt bedre for meg. Uansett vil det nok bli en stor oppgradering fra den jeg spiller på nå. Kan heller vente med å legge de store pengene i skjerm til det er 3D som står på ønskelista.

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...