Andoon Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) NZXT Phantom var rett rundt hjørnet da jeg kjøpte PC, så jeg slengte med dette kabinettet hovedsaklig fordi jeg synes det så ganske "kult" ut med viftestyring på toppen og hele pakka. Dessverre var det alt for mye plastikk på kabinettet for min smak, men jeg beholdt det siden det ikke bød på noen problemer... før nå. Skjermkortene mine (to stk. GTX460 med Twin Frozr II-kjøler) går utrolig varme. Det øverste gjør ihvertfall det. Etter 15-20 min med BF3 / MW3 begynner de å pipe. Det øverste ligger da på 90°C mens det under ligger på 70-75 (tror jeg). Det er veldig lite mellomrom mellom de to kortene, og jeg forstår at kjølerne på det øverste blir ubrukelige. Jeg kan ikke flytte det ene skjermkortet en plass ned fordi PSUen og diverse nødvendige kabler jeg ikke kan gjemme kommer i veien. Jeg har også en Corsair H50 CPU-kjøler. Denne hadde litt for kort ledning til å kunne dra nytte av en intake fan, så jeg måtte snu exhaust-vifta på baksiden for å kunne bruke CPU-kjøleren. Det er nå bare én 200MM på toppen som blåser ut. Jeg skjønner at denne kjøleløsningen er helt på trynet, men har som sagt ikke gjort noe med det siden det har gått bra hittil. CPU-en er også litt varm, men tror det er bare jeg som har vært klønete med kjølepastaen. Jeg ser derfor etter et kabinett med god plass, gode termiske egenskaper og mulighet til å plassere skjermkortene med avstand fra hverandre uten problemer + plass til lydkort i fremtiden. Støy spiller ingen rolle for meg så lenge det holder seg kaldt. Jeg har ingen erfaring med å mekke eget vannkjølingssystem selv, men hvis dette er noe de fleste kan klare å få til så er dette en mulighet hvis det ikke er veldig dyrt. Kabinetter jeg har kikket på: Corsair 800D Thermaltake Level 10 GT (LCS hvis det er bedre) Fractal Design XL Jeg er villig til å bytte ut min H50 i en luftkjøler hvis det blir lettere. Hvilket kabinett bør jeg gå for? Endret 14. november 2011 av Andoon Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Vis du skal ha plass mellom skjermkortene må du ha et hovedkort som har den muligheten. jeg har et asus crosshair IV (am3) som gjør at jeg har masse plass mellom skjermkortene. Lenke til kommentar
Andoon Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Jeg har Asus P6x58d-e. Der skal det være tre stk, men jeg får ikke flytta det ene skjermkortet til den nederste pga mangel av plass. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Tror ikke du får et mer kjølig kabinett enn det du har nå, de eneste som er bedre er HAF X og Raven 02 og 03. Om hovedkortet ditt har dårlig plass for SLI-oppsett vil det ikke hjelpe å få et nytt kabinett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå