Andoon Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Julen nærmer seg, og det er endelig på tide å rette opp feilene man gjorde da man kjøpte PC høsten 2010, og jeg håper på hjelp fra de litt mer erfarne. Jeg vil opplyse om at jeg har bygget PCen selv, og at det derfor er en mulighet for at det er jeg som har gjort noe galt. Kabinett NZXT Phantom var rett rundt hjørnet da jeg kjøpte PC, så jeg slengte med dette kabinettet hovedsaklig fordi jeg synes det så ganske "kult" ut med viftestyring på toppen og hele pakka. Dessverre var det alt for mye plastikk på kabinettet for min smak, men jeg beholdt det siden det ikke bød på noen problemer... før nå. Skjermkortene mine (to stk. GTX460 med Twin Frozr II-kjøler) går utrolig varme. Det øverste gjør ihvertfall det. Etter 15-20 min med BF3 / MW3 begynner de å pipe. Det øverste ligger da på 90°C mens det under ligger på 70-75 (tror jeg). Det er veldig lite mellomrom mellom de to kortene, og jeg forstår at kjølerne på det øverste blir ubrukelige. Jeg kan ikke flytte det ene skjermkortet en plass ned fordi PSUen og diverse nødvendige kabler jeg ikke kan gjemme kommer i veien. Jeg har også en Corsair H50 CPU-kjøler. Denne hadde litt for kort ledning til å kunne dra nytte av en intake fan, så jeg måtte snu exhaust-vifta på baksiden for å kunne bruke CPU-kjøleren. Det er nå bare én 200MM på toppen som blåser ut. Jeg skjønner at denne kjøleløsningen er helt på trynet, men har som sagt ikke gjort noe med det siden det har gått bra hittil. CPU-en er også litt varm, men tror det er bare jeg som har vært klønete med kjølepastaen. Jeg ser derfor etter et kabinett med god plass, gode termiske egenskaper og mulighet til å plassere skjermkortene med avstand fra hverandre uten problemer. Støy spiller ingen rolle for meg så lenge det holder seg kaldt. Jeg har ingen erfaring med å mekke eget vannkjølingssystem selv, men hvis dette er noe de fleste kan klare å få til så er dette en mulighet hvis det ikke er veldig dyrt. Kabinetter jeg har kikket på: Corsair 800D Thermaltake Level 10 GT (LCS hvis det er bedre) Fractal Design XL Jeg er villig til å bytte ut min H50 i en luftkjøler hvis det blir lettere. Hvilket kabinett bør jeg gå for? Headset Bassen på venstre side av mitt Siberia V2 er ikke helt frisk, så jeg vil gjerne sette et nytt headset på ønskelisten også. Jeg spiller BF3 og MW3 i tillegg til WoW, så surround-lyd hadde vært en gøyal opplevelse. En kamerat av meg har Roccat Kave, men det er alt for tungt og ubehagelig å ha på, så jeg vil ikke ha noe av den prisklassen. Hører Razer slipper Tiamat 7.1 i løpet av 2011, og lurer på om noen har noen formening om dette er noe man bør satse på. Er dette noe å gå for, og om jeg bør kjøpe med dette lydkortet eller om det ikke spiller noen stor rolle. Om det er plass til dette må taes i betraktning når dere anbefaler kabinetter. Hvilket headset vil dere anbefale, og er lydkort noe jeg bør ha med for å få en skikkelig gamingopplevelse? Skjerm Jeg konfirmerte meg for tre og et halvt år siden, og fikk bl.a denne skjermen. Skjermen har aldri sviktet, men føler den er litt utdatert, og er derfor interessert i noe nytt. Har sett litt på Eizo sine, men har lest at de ikke er noe særlig til gaming pga etterslep, men jeg mener bildekvalitet har minst like mye å si. Jeg har skjønt såpass at jeg bør legge litt penger i en god skjerm siden det faktisk er den du ser på mens du spiller, men vil helst ikke betale mer enn 2.500,- for skjermen. En skjerm til under 2.000,- hadde vært fint. 120Hz er derfor ute av bildet. Har hørt mye fint om BenQ 24" LCD G2420HD, men seks av kameratene mine har den, og jeg fikk egentlig ikke helt sansen for den da jeg låne PCen til han ene kompisen. PCen hans er godt under gjennomsnittet ellers, så det kan jo selvsagt hatt noe å si. Hva med denne? Er det andre alternativer som er bedre/mer for penga for gaming? Håper dere tar dere tid til å svare på ihvertfall noen av spørsmålene. Setter pris på tilbakemelding. Beklager hvis jeg er upresis på noen punkter. Endret 14. november 2011 av Andoon Lenke til kommentar
Axeptdog Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Synes Thermaltake Level 10 den er helt råååå Men hørt at 800d er ganske bra også. men hadde nok gått for 800D , Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Angående headset gjorde jeg mye research, ønsket et godt headset til Black Ops under 1500,-. Kjøpte et Sharkoon X - Tatic 5.1, og har vært strålende fornøyde ninja pro har jeg hørt hvorenn folk kommer fra, og bassen er fenomenal. Mye ledninger, men hvis den skal stå kobla i et sted vil jeg absolutt anbefale deg den. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Om du har lyst på et kvalitetsheadsett til 1,2k (ca). Så er "Razer Megaladon 7.1" noe for deg. Kraftig bygd, gode øreklokker(lufting). Intigrert lydkort. Du kan selv "hoppe" mellom 7.1 og 2.1 ettersom hva du føler. Ellers: Tenkte faktisk å kjøpe "Thermaltake lv 10 GT LCS" (Intigrert vannkjøling+ gode termiske egenskapene til lv 10 GT) Det er da om du har lyst på noe "eget" ikke slik som Obsidian 800D som ca. 1/10 gamer har. = Mine meninger Lenke til kommentar
Andoon Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Ja, så litt på Megalodon, men så hørte jeg at Tiamat er på vei, så da kan det hende jeg venter til det kommer. Level 10 GT LCS er ganske unikt, men det koster jo faktisk over tre lapper inkludert frakt. Det er mulig jeg kan gå løs på kabinettet jeg har og se om det er mulig å ordne bedre kjøling der. Det hadde ikke vært noe problem om jeg hadde byttet ut min H50 med en Noctua D14, men da må jeg nok fikse RAM også. Leste at Corsair Dominator er for høye til å passe sammen med en D14. Har prøvd å vise at det sitter en H50 øverst til venstre. Det kan fort koste mer enn nødvendig å bytte ut den med en D14, for da må jeg fort ha ny RAM også. Tror du tegninga nederst til venstre funker nesten like bra som øverst til høyre? Edit: Jeg vet det er latterlig stygge tegninger, og det er lov å le. Endret 15. november 2011 av Andoon Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Spurte noen folk som driver å tester kabinetter etc. De sa at kjølingen på lv 10 gt lcs er mye dårligre enn vannkjølingssettene til corsair. Så blir nok bare lv 10 gt LCS har vannkjøling(dårlig), koster mere, veier 3kg mere. Endret 18. november 2011 av Woltox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå