Gå til innhold

Bærbar, 3 valg. Innspill mottas med takk

Anbefalte innlegg

Ny bærbar på trappene, sjelden jeg er så usikker på valg av utstyr. Men denne gangen er jeg litt fortapt. Og klarer rett og slett ikke å bestemme meg.

Akkurat i øyeblikket leder x53sc fra Asus. Men så er det ett par andre kandidater.

Disse det er linket til er innen for budjsettet. Anseer disse som allround maskiner, og det er det den skal brukes til.

Så kom gjerne med innspill og forslag til hvilken... Disse har jeg sett meg ut!

Toshiba Satellite L755D-120 fra NetonNet 4499,-

Asus x53sc-sx496v fra NetonNet 5299,-

ASUS X53TA 15.6" HD fra komplett 4995,-

Oustider (litt over budsjett)

ASUS X53SV 15.6" HD fra komplett 5695,-

Skulle noen ha HELT andre forslag. Tas tips imot :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort sagt: gå for X53SC med mindre du skal spille middels avanserte spill.

Synes de to dyreste ser best ut (selvfølgelig). Tenker da spesielt på prosessoren, Intel sine prosessorer er klart bedre for tiden med tanke på strømforbruk og kraft per krone. Lite å tjene mellom X53SC og X53SV, hovedpoenget er et bedre skjermkort.

i7-prosessoren op X53SC er slik jeg ser det overkill i forhold til 525M-grafikkortet, men det er en annen sak.

edit: Alternativt PB Easynote TS11. Da får du i5-prosessoren kombinert med 540M-kortet. Hvis du har tenkt til å spille er dette et bedre alternativ i din prisklasse.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar

Tror jeg trekker mot den konklusjonen at det blir å gå til anskaffelse av en slik X53SC som det er linket til.

I tillegg tror jeg den er fornuftig priset, så da er det bare velstand.

Såvdt jeg kan se, er det bare en liten betenkelighet med den asus ramma, og det er plasering av strømtilkoblingen. Kan se ut som den er plassert mitt på venstre siden. Noe som sier meg at belastningen på denne kan bli stor.

Noen som har noe erfaringer med plasseringen på disse maskinene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...