Gå til innhold

Hyggelig solosang til bryllup

CFM

Anbefalte innlegg

Før noen sier noe som helst, dette har sikkert vært tatt opp før, men jeg ser at de fleste sangene som går igjen er typiske "klisjé-tvinge-alle-til-å-gråte" sanger...

Det jeg er ute etter er låter som er litt mer "hyggelige" og får opp gladstemningen uten at det blir altfor klisjéaktig hvis noen er med meg...

Personlig liker jeg musikk i retningen av Dire Straits og Mark Knopfler, Eric Clapton, David Gilmour osv.

Jeg skjønner jo at det ikke blir et helt band som spiller og låtene trenger heller ikke være så veldig krevende å fremføre, men tekstene bør jo helst være typisk bryllup da. Uten å være helt klisjé, dem låtene er det nok av... :p

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke er så veldig inni musikkverdenen og tekster. Jeg hører mest på litt mer kjente band. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte nemlig litt på Etta James' Something Got A Hold On Me, men det er jo en mer soul-sang med litt mer futt i, hvis man vil ha noe som kanskje ikke er såå vanlig, men fortsatt passende. Tror ikke det hadde vært vanskelig å fremføre den, selv om det ikke er et helt band, men det kommer jo ann på smaken deres om den passer da :)

E: Og av Etta James har man jo selvfølgelig også At Last, men den må jo nesten regnes som litt klisje.

Endret av _Hedvig
Lenke til kommentar

Hmmm... "Something Got A Hold On Me" var egentlig ganske kul og annerledes! Godt mulig det blir den, dama er i hvertfall enig. :)

Noen flere forslag? Jeg er helt grønn på dette området og trenger en sang til nå (skal ha tre solosanger og har nå funnet to av dem). :)

Lenke til kommentar

Hva mener du med solosang? Jeg hadde tenkt til å foreslå Lee Ritenour. Passer perfekt som bakgrunnsmusikk til fest etter min mening hvertfall. Kan også minne litt om Eric Clapton. Sjekk ut denne låta:

http://youtu.be/l-dBMG-LrQU

edit: kan jo også nevne hans versjon av Bob Marleys This Is Love.

http://youtu.be/EdHNcQsVWYc

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...