Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva skal jeg bruke for å hindre tilbakefall etter Tetracyclin kur?

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei,

begynner nå på en tetracyclin kur for kvisene mine.

Hørt at mange opplever at kvisene kommer tilbake igjen etter de er ferdig med kuren.

Hva kan jeg gjøre for å hindre tilbakefall av kvisene? Noen behandlinger, kremer eller lignende?

Mvh

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! jeg gikk på den kuren i 3 mnd for et år tilbake. nå 3 år etter fikk jeg oppblomstring igjen og skal begynne en mnd kur. Det sies at man ofte får de tilbake, men da kan man ta en minikur som stopper det opp helt og man blir fin i huden igjen. Bare vask ansiktet med rent vann og om du er jente, skift ut fondation og solpudderet med noe mineralsminke og vær flink med å holde huden ren. Ikke bruk mye skrubb, aknekremer eller noe sånt. bare rent vann om morgen og kveld. så hjelper det alltid å spise mindre sukker! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei! jeg gikk på den kuren i 3 mnd for et år tilbake. nå 3 år etter fikk jeg oppblomstring igjen og skal begynne en mnd kur. Det sies at man ofte får de tilbake, men da kan man ta en minikur som stopper det opp helt og man blir fin i huden igjen. Bare vask ansiktet med rent vann og om du er jente, skift ut fondation og solpudderet med noe mineralsminke og vær flink med å holde huden ren. Ikke bruk mye skrubb, aknekremer eller noe sånt. bare rent vann om morgen og kveld. så hjelper det alltid å spise mindre sukker! :) Lykke til!

Takk for svar. Så jeg skal ikke smøre med noe kvisekremer, eller fuktighetskrem o.l på kveldene i tillegg til medisinene?

Lenke til kommentar

Ikke bruk noe, opplevde selv at huden ble svakere av å få "hjelp" :p bare hold den ren hele tiden, ikke rør ansiktet med fingre uten at de er vaska og spis lite sukker !

Keep in mind that almost any diet will appear to work in the short term because as your body loses weight, insulin and other hormones react and acne tends to recede. Then, as body weight levels out or increases, acne symptoms tend to return.

Å få i seg sukker har ingen innvirkning.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Ikke bruk noe, opplevde selv at huden ble svakere av å få "hjelp" :p bare hold den ren hele tiden, ikke rør ansiktet med fingre uten at de er vaska og spis lite sukker !

Keep in mind that almost any diet will appear to work in the short term because as your body loses weight, insulin and other hormones react and acne tends to recede. Then, as body weight levels out or increases, acne symptoms tend to return.

Å få i seg sukker har ingen innvirkning.

For mye* sukker er ikke bra uansett ren eller skitten hud tror jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...