Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hus uten isolasjon, dyrt med oppvarming?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg og kvinnfolket har vært å sett på en leilighet. Den var helt topp og prisen var bra. Alt virket fryd og gammen til jeg spurte om hvordan det lå an med isolering av leiligheten. Det som bekymret meg var at huset er fra 1954 og har ikke isolasjon i veggene, kun vindtette asfaltplater.

Arealet som må varmes opp er ca 80 kvm. (Leiligheten er større, men kan la være å varme opp gangen, osv.)

Vil dette bli et strømsluk som ikke ligner grisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Det er vanskelig å anslå hvor lenge parafinen vil vare, da det kommer an på mange parametere. Om du leier dette huset, ville jeg tatt en måling etter for eks. èn ukes forbruk ved "normal" fyring. Du kan jo da få en indikasjon på hvor mye du vil bruke på en måned osv..

Om du skal tenke kostnader, bør du jo ta med at du sannsynligvis vil kunne leie dette huset til en lavere pris enn hva som er normal-leie for et fult isolert og ferdig oppusset hus..

Det kan jo tenkes at du kommer billigere ut med totalkosten din, selv om du fyrer det ovnen orker hele vinteren.. :O)

Man kan også måle hvor dårlig/godt et hus er isolert, men dette er dyrt å få utført.

Mh

Remi Lurud

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I tillegg til kostnader så vil en isolert bolig ha mye jevnere varme og dermed MYE bedre komfort.

Det er et veldig godt argument! Jeg bor i et leca-hus fra 60-tallet uten nevneverdig isolasjon. Det er nok noen hakk bedre enn det du snakker om, men her er det dårlig isolasjon i taket i tillegg. På vinteren fyrer vi og har det OK. På sommeren er det bakerovn og dårlig luft...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...