Super_Glue Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Min datter påp 10 år har nå hatt mobil i snart 2 år. Dette har ikke ikke bydd på noen særlige problemer. I går kveld kom hun ganske fortvilet ned, og fortalte at en jente (venninne?) i klassen hadde sendt henne over 30 meldinger på en liten time. Hun hadde svart på noen av de, og det meste var "gutteprat". Men så hadde det kommet en melding der "venninnen" hadde beskrevet en tredjeperson med et utrykk som jeg reagerte på, nemmelig hore. Min datter hadde følt seg presset til å uttale seg om at denne tredjepersonen var en "hore", men min datter hadde ikke lyst til dette. Jeg tok da kontakt med "venninnens" foreldre pr sms, men en beskrivelse av saken, og at de måtte kontakte meg slik at vi fikk løst saken, og fortelle barna at mobilen ikke bør brukes på denne måten. Min datter ga meg sin telefon slik at jeg har fått kontroll på de smsene som kommer inn. Denne "venninnen" er en ganske offensiv jente, som ikke har noen problemer med å bruke skitne midler til å utestenge/mobbe andre som kommer i veien for henne. Har forsøkt å komme i kontakt med foreldrene hennes i dag, men de legger konsekvent på når de ser at det er jeg som ringer. I tidligere problemsaker har også hennes foreldre vist seg veldig beskyttende ovenfor datteren. Er nå veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem mht til denne saken. Vet at "venninnen" sannsynligvis kan gå til tildels ufine tiltak som vil absolutt ikke være positivt for min datter. Samtidig vil jeg ikke la dette bli en storm i et vannglass. Det har vært fint med noen tilbakemeldinger med noen "lure" problemløsere Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Har du vurdert å gå via skolen? De kan og bør kunne hjelpe, særlig ettersom de er i samme klasse. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 La det ligge, det er ingenting du kan gjøre uansett. Du kan bare fortelle din egen datter hvordan hun bør reagere og/eller gjøre. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 La det ligge? Spoken like a true ignorant. Som mobbeoffer i mange år: Ta det opp, følg det opp og kom til bunns i saken. Kontakt skolen, si du har forsøkt foreldrene til personen som sender meldingene og forklar at det har vørt nyttesløst. Lar mann en sånn sak bygge og eskalere, har man til slutt et berg av problemer og utfordringer man må kjempe seg igjennom! Nip it in the bud, kill it with fire. Få slutt på det! 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå