Gå til innhold

Hvor er drivere til Abit Siluro GF3 Ti200DVI (WinXP)

GlennDA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

HeI!

Jeg har fremdeles ett

Abit Siluro (nVidia) GF3 Ti200.

Trenger de ferskeste driverene til dette kortet

Hva skal jeg ganske nøyaktig bruke.....

Gi meg en link med de driverene som finker bra på WinXP hvis du gidder

Lenke til kommentar

Har dette kortet selv og begynte nesten og grine når kompisene stakk innom med sine skjermkort Asus & Gainward GF3, begge to med ca 100 poeng mer i 3dmark.

Alle kortene ble kjørt ett og ett på samme maskin med samme drivere og oppsett....

Lenke til kommentar

Hei!

Er ikke kortet no særlig bra?????

Vurderer faktisk å kjøpe meg nytt, har hørt en del betatesting vedr. Radeon9500, hadde vært fett å kjøpt seg det....

Men, veit du hvor driverene til det kortet vi har finnes.... Abit sin hjemme side suger, har sett litt på sidene til http://www.tweakup.dk/

Hvilke av disse driverene må jeg bruke????

Lenke til kommentar

Last ned referansedriveren fra Nvidia. Du finner den her.

Last ned den øverste driveren som er versjon 29.42 og legg inn den. Det er veldig viktig at du avinstallerer den gamle driveren du bruker først, det gjør du i kontrollpanelet i legg til/fjerne programmer. (add/remove programs).

Restart maskinen og installer den nye driveren.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 11:17, GlennDA skrev:

Takker så mye...

Hvordan veit man at det er den og den driveren man skal benytte til dette kortet????

Mye av det som er sagt før å denne tråden er etter min oppfatning bare tull. Bruk den siste versjonen som er tilgjengelig, den eneste grunnen til å bruke eldre versjoner er for å "jukse" til seg høyere 3DMarks, det er vel versjon 21.xx som gir best 3DMarks såvidt jeg husker.

Men sånn ellers så er det nesten alltid siste utgave som er den beste. Et unntak er f.eks 28.xx serien som ikke funket noe særlig med eldre Direct3D spill.

Det er ganske enkelt å finne ut hvilken driver som funker til kortet ditt. Nvidia bruker kun en driverserie til alle kortene sine. Så det er bare å laste ned den siste driveren fra Nvidia (skiller kun på operativsystem) og installere. Det eneste man virkelig må passe på er å avinstallere den gamle før man installerer den nye. For ellers kan det kødde seg til. Det hender Nvidia bytter navn/hopper over noen filer i driveren slik at det blir liggende igjen gamle filer sammen med de nye og det skaper PROBLEMER.

Jeg bruker ihvertfall maskinen min til et utall spill, og det funker stort sett smertefritt med 29.42 (Noen spill liker ikke at kortet er overklokket, så jeg må skru av det til tider). Det samme gjelder en annen maskin jeg har hjemme som bruker et Geforce 2 kort, det funker også knirkefritt. Maskinen her på jobben har et TNT2 kort, til og med det funker utmerket med 29.42.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...