Gå til innhold

CV VE12-F og Nad c372.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå et par med VE-12 høytalere fra cerwin vega, som drives av en nad c372 koblet til en HK AVR255.

det jeg lurer på er om dette blir for lite kraft? jeg får liksom ikke noe spesielt punch eller bass...

Virker som det vrenger seg også når jeg spiller høyt.. (-15db)

Vil det bli merkbart mere trykk\bass\punch av å koble til en nad c272 i tillegg til c372?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten forsterker på store høytalere vil mase og forvrenge lyden. CV høytalere trives definitivt best med kraftige forsterkere ala 2x250Watt kontinuerlig effekt i 8Ohm eller bedre.

C272 og C372 yter mer eller mindre det samme så det er lite poeng i å bytte de med hverandre.

CV CXA-8 eller CXA-10 vil gi deg et helt annet lydbilde med mer bass og fyldigere lyd.

Eller tilsvarende NAD oppsett.

Lenke til kommentar

En liten forsterker på store høytalere vil mase og forvrenge lyden. CV høytalere trives definitivt best med kraftige forsterkere ala 2x250Watt kontinuerlig effekt i 8Ohm eller bedre.

C272 og C372 yter mer eller mindre det samme så det er lite poeng i å bytte de med hverandre.

CV CXA-8 eller CXA-10 vil gi deg et helt annet lydbilde med mer bass og fyldigere lyd.

Eller tilsvarende NAD oppsett.

Tenkte ikke å bytte ut c372 da, tenkte å brokoble de, en stk forsterker på hver høytaler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...