del_diablo Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 En annen ting som kan gjøres er at trådstarter erstatter Alkoholen med noen mindre skadelig dop. Vi har nok av Cannabistråder for at det skal være mulig å få litt informasjon. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 En annen ting som kan gjøres er at trådstarter erstatter Alkoholen med noen mindre skadelig dop. Vi har nok av Cannabistråder for at det skal være mulig å få litt informasjon. Åjada, hadde lyst til å si det samme, men ville ikke høres ut som en legaliseringsfyr. Tho, mye bruk av f.eks pot gjør deg deprimert, for ikke å snakke om lovligheten til stoffet. Men tror vi slutter med det før dette også blir en legaliseringstråd. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hvorvidt cannabis er bra/dårlig/farlig/whatever er en annen diskusjon, men det blir jo uansett å dytte problemet over på et annet rusmiddel, og er vel egentlig ikke noen god løsning. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 hvorfor skal jeg gå over til cannabis istedenfor alkohol? Hva er forskjellen? Det eneste er at jeg rømmer fra virkligheten og mine problemer midlertidig, bare ulovlig. Postet av anonym: 6a22b0cd0d60875cb059253f4ebcf3a7 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Sideffektene er en god del mindre, samt at du er mer funksjonel under rusen. Men igjen så vet vi ikke helt om dine vaner, og samt at det er mer fornuftig å "ikke bruke noe" selvsagt da.... Lenke til kommentar
Bruker-97420 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hei trådstarter. Hvordan går det med deg i dag? Jeg tror jeg kan sette meg inn i det du snakker om. Jeg har også drukket mye, til feil tider, med feil personer, med feil drikke, med feil følelser, med feil sinnsstemning osv. Og jeg er på god vei til å komme ut av det. Jeg har bare et par spørsmål til deg, og etter det skal jeg se om jeg ikke kan gi deg noen gode råd. Ikke det at mine råd er perfekte eller noe du MÅ følge for å få det bra, men jeg har selv fått gode råd som jeg har fulgt og fått det bedre av, så da kan jeg viderføre de til deg. Men - Hvor gammel er du? - Er dette en kjærlighetsorg eller har du andre problemer fra før av som kjærlighetsorgen har forverret? - Har du drukket lenge? - Drikker du på hverdager selv om du skal på skole/jobb dagen etter? - Hvor mye og ofte skulle du ønske du kunne drikke hvis det ikke var noen negative konsekvenser (som f.eks dårlige karakterer, fyllesyke, miste jobben, kjeft fra folk rundt deg, osv) Håper du har en bedre dag i dag enn igår. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 - Hvor gammel er du? - Er dette en kjærlighetsorg eller har du andre problemer fra før av som kjærlighetsorgen har forverret? - Har du drukket lenge? - Drikker du på hverdager selv om du skal på skole/jobb dagen etter? - Hvor mye og ofte skulle du ønske du kunne drikke hvis det ikke var noen negative konsekvenser (som f.eks dårlige karakterer, fyllesyke, miste jobben, kjeft fra folk rundt deg, osv) Håper du har en bedre dag i dag enn igår. Det går bedre med meg nå. Takk som spør, og som vil hjelpe. -Er 17 år. Ikke så gammel, dere tenker sikkert at jeg ikke har levd livet lenge nok, og at det bare er erfaringer, men jeg føler det helt anderledes. -Nei mange andre problemer, som enten er minner og erfaringer fra barnealderen, eller nylige ting som har skjedd nylig. Vil ikke gå så mye inn på det. Kjærlighetssorgen har på mange forverret dette. Følte meg lykkelig og glad igjen, så et lyspunkt og en jeg var glad i. Så ble det fort avbrutt og depresjonen jeg hadde slitt med tidligere, kom tilbake. Samt at det vekket mange andre følelser, og kærlighetssorg i seg selv er ikke så morsomt. -Ja har drukket lenge. Smakte alkohol første gang i 6. klasse, drakk ca. sånn 6 øl(ble sjenket). Begynte vel å ikke å drikke før sånn 8. og 9. en gang iblant. I 10. ble det litt hyppigere, og da jeg startet på vgs. var det hver dag. Men etterhvert så begynte jeg å drikke, for å ha det godt, for å være glad. Ikke for å drikke for å bli full, med tanke på sosialisering, være med venner eller være kul. -Ja har drukket på hverdager ja. Men det er ikke noe jeg gjør til vanlig. Gjør det kanskje 2-3-4 ganger i måneden. -Det vet jeg faktisk ikke. Hvis det ikke hadde vært konsekvenser, så hadde jeg ikke hatt noen hemninger. Og jeg tror at jeg ville rett og slett drukket meg full, eller beruset hver gang jeg hadde fått sjansen. Postet av anonym: 6a22b0cd0d60875cb059253f4ebcf3a7 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Hva med psykolog? Eller AA-møter? Du tenker sikkert "AA-møter? Jeg er da faen ingen alkoholiker?". Nei, det mener jeg heller ikke! AA-møter er åpent for alle. For å prate, eller for å høre på andre. Men nå som du allerede har begynt på en sti som kan lede mot alkoholisme, så tror jeg du ville hatt godt av å dra på noen slike møter. Jeg har selv et familiemedlem som har hatt problemer med alkoholisme i mange år, og jeg har også vært med på slike møter ettersom jeg er en av de nærmeste pårørende. Som sagt, AA-møter er åpent for alle! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 Ta tak i drikkingen din før det blir et virkelig problem Kjærlighetssorg går over, tross alt. Da du er ung, så går det vel ikke lenge før du er forelsket på nytt Bare ikke vær redd for å gi 100% i et nytt forhold(da du er såret nå). Er du ikke helt med, så går det som oftest skeis. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. november 2011 Del Skrevet 17. november 2011 -Ja har drukket lenge. Smakte alkohol første gang i 6. klasse, drakk ca. sånn 6 øl(ble sjenket). Begynte vel å ikke å drikke før sånn 8. og 9. en gang iblant. I 10. ble det litt hyppigere, og da jeg startet på vgs. var det hver dag. Men etterhvert så begynte jeg å drikke, for å ha det godt, for å være glad.Postet av anonym: 6a22b0cd0d60875cb059253f4ebcf3a7 Du får vel en eller annen depresjonsavart av psykolog vis du kommer deg ditt i hverfall. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2011 Forfatter Del Skrevet 17. november 2011 Hva med psykolog?Eller AA-møter?Du tenker sikkert "AA-møter? Jeg er da faen ingen alkoholiker?".Nei, det mener jeg heller ikke! :)AA-møter er åpent for alle. For å prate, eller for å høre på andre.Men nå som du allerede har begynt på en sti som kan lede mot alkoholisme, så tror jeg du ville hatt godt av å dra på noen slike møter.Jeg har selv et familiemedlem som har hatt problemer med alkoholisme i mange år, og jeg har også vært med på slike møter ettersom jeg er en av de nærmeste pårørende.Som sagt, AA-møter er åpent for alle! Nei AA møter er ikke noe for meg, kommer ikke til å gå dit enda. Er det ikke en sjanse for at hvis jeg kontrollerer meg at jeg da ikke blir alkoholiker? Virker sikkert(forståelig) ikke sånn men har faktisk utrolig sterk viljestyrke. Jeg merker at ting begynner å gå bedre, tar tak i problemene og bare flyter gjennom hverdagen. Ta tak i drikkingen din før det blir et virkelig problem :)Kjærlighetssorg går over, tross alt. Da du er ung, så går det vel ikke lenge før du er forelsket på nytt :)Bare ikke vær redd for å gi 100% i et nytt forhold(da du er såret nå).Er du ikke helt med, så går det som oftest skeis. Ja det går over. Skal satse 100% neste gang, hvis jeg bare hadde gjort det nå, så kanskje det kunne fungert. Men nå ser det ut som at hun vil tilbake til meg, vet ikke hva jeg skal gjøre. Du får vel en eller annen depresjonsavart av psykolog vis du kommer deg ditt i hverfall. En hva da? Og jeg tør ikke å gå til psykolog, både fordi at jeg ikke vil innrømme feil, og fordi at jeg rett og slett er for stolt til å ta imot hjelp(dumt nok). -------- Skal uansett drikke til helge, men skal prøve å drikke for å ha det hyggelig og med måte, og ikke for å være drita og slukke sorgene. Postet av anonym: 6a22b0cd0d60875cb059253f4ebcf3a7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. november 2011 Forfatter Del Skrevet 18. november 2011 Har valgt å ikke drikke så mye lenger. Maks 1-2 øl. Husker jeg lovte meg selv for noen måneder siden(rett etter skolestart) at jeg aldri skulle drikke igjen. Men jeg sprakk etter én dag. Og begynte å drikke mer og mer og igjen. Men nå har jeg bestemt meg for å kontrollere meg, ikke å drikke for å bli drita, for å slippe smerter. MEn hvis jeg først skal drikke så skal det bare bli en øl eller to. Får bare håpe at jeg klarer det, jeg må klare det. Postet av anonym: 6a22b0cd0d60875cb059253f4ebcf3a7 3 Lenke til kommentar
Bruker-97420 Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hei igjen. Hvordan har helgen vært for deg? Etter å ha lest svarene dine på mine spørsmål må jeg si at jeg sterkt vil anbefale psykolog. Du har nevnt at du ikke føler deg komfertabel med det, men jeg syns du skal gi det en sjanse. Det tok meg år før jeg fant den riktige psykologen, men det var vært letinga og ventetiden. Jeg har aldri i hele mitt liv fått den forståelsen og støtten jeg nå har av min terapaut! Det må sies at jeg nå går til SMP, (sosial medisink poliklinkk)som har spesialitet innen rusmisbruk. Men jeg tror at du ikke nå trenger den type hjelp - ennå. Det du trenger, etter det jeg har forstått, er noen som kan hjelpe deg med dine minner om barndommen og følelsene du har ang det. Tro meg, det hjelper ikke å "legge dem bort", det må tas tak i. Snakke om dem, føle det på nytt og bearbeide dem. Desverre er det en utrolig tøff prosess, men det hjelper. I begynnelsen er det sinnsykt vannskelig, og veldig vondt, men etterhvert skjønner du at det hjelper. Jeg har vært der... Eller for å være ærlig - jeg er der nå. Ikke gi deg - og ikke gi etter for tranger for å drikke, det blir bare værre etter en tid. Og etterhvert blir det så ille at det blir et ekstra problem du må tak i. Det holder med det du allerede har inni deg om du ikke i tilegg må takle "avhengighet" av alkohol(mis)bruket. Jeg håper du har hatt en fin helg - tross tanker og negative følelser! 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. november 2011 Forfatter Del Skrevet 20. november 2011 Hei ja Jo helgen var fin den. Kan innrømme at jeg drakk, men til forskjell fra tidligere så 1: Jeg drakk meg hverken full eller drita. Var kun brisen, og sa til meg selv at jeg ikke skulle drikke mer. 2: Jeg drakk ikke for å slippe unna all smerten, jeg har bestemt meg for å finne andre måter å løse dette på. Og det var hyggelig å bli kjent med nye folk, og henge med kompiser. Og jeg føler at det hjelper en del, at jeg slipper å sitte i min egen dritt og dvele over alle de uttalige negative tankene som farer opp i hodet mitt. Jeg velger å se mer postivt på ting. Og når det kommer til hun jeg liker, så er det ganske komplisert. Virker som at hun er ledig, og at hvis jeg gir 100% så kan det klaffe sammen. Men er redd for at hun skal såre meg igjen(klandrer ikke henne).. Ja jeg vet at jeg må snakke med noen. Det er ingen jeg kjenner IRL som jeg vil snakke ut med enda, og jeg tør som sagt ikke å gå til psykolog. Idiotisk nok. Selvom jeg vet at det er den beste langsiktige løsningen jeg har. Jeg skal ikke gi etter for alkoholen. Som du så fint sa, så vil jeg da bare få et til problem, som vil gjøre de andre følelsene og tankene min verre igjen. Takk for svar! Håper at du også har hatt en fin helg! Postet av anonym: 6a22b0cd0d60875cb059253f4ebcf3a7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå