Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lyst til å drikke vekk alt sammen

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Livet mitt er ødelagt. Jeg ar bare lyst til å rømme, rømme fra alt sammen. Med min venn alkohol, som det har gjort før. Har sluttet med det nå, men nå faller alt tilbake på meg. Vet noen om noen andre metoder å slippe unna alt sammen? Hvis jeg hadde at alkohol nå, så ville jeg drukket så mye jeg klarer. Vet selv at det bare er midlertidig, men faen så deilig det er å slippe all dritten når man er full. Alle sier at tårer renser alle sår, eller så var det tiden. Men alt blir bare jævligere og jævligere, som tiden går, kommer alltid opp noe nytt faenskap. Og å gråte, får jeg bare ikke til. Kan noen avse en flaske med sprit eller en eller to sixpack med øl til meg?

Vet ikke hvorfor jeg skriver det her, trenger bare åå lufte tankene mine.

Er det noen som har det lignene? Vet noen om noe man kunne gjøre istedenfor å drukne sorgene med alkohol?

Postet av anonym: 6a22b0cd0d60875cb059253f4ebcf3a7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å løse problemet isteden for å skjule det?

En flaske sprit varer ikke lenge og problemet ligger der når du blir edru igjen.

stol på meg jeg prøver, hadde klart å fikse meg. Før så slet jeg med selvmordstanker og hele pakka. Fikk endelig noe godt tilbake i livet, men så ble det plutselig borte. Føler meg så ensom, så patetisk, så hjelpesløs, så ynkelig. Ja jeg vet at problemet fortsatt er der, tror jeg sa det. Men du skjønner ikke, man er bare så glad når man er full. Alt er greit, du tenker ikke like mye lenger, men det er ikke en løsning. Det er bare så deilig å slippe all smerten for noen timer bare.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Klarer heller ikke å sove. Kanskje alkohol kan hjelpe det? Jeg er ikke alkoholiker bare sånn det er sagt, jeg vet selv at jeg ikke har et sunt forhold til det, men jeg vet at jeg ikke er det, dermed så er jeg bekymret for at jeg kan bli det. Jeg må finne en annen måte å løse dette på. Allikevel så frister det med litt etanol i blodet, for avslapningens skyld, for å glemme alt, for å kunne sove igjen. For å kunne se lyst på livet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, ser ingen løsning utenom å slukke sorgene, som er den midlertidige løsningen, eller så har jeg den permantet løsningen, men håper ikke at det skjer.

Lenke til kommentar

Vet at det er monolog fra min side, men fant litt pappvin og har akkurat styrtet et glass. Alt virker bare så bedre nå, allerede. Det skal ikke mye til. Får bare håpe at det ikke blir en vane, eller at jeg drikker mer nå. Føler meg gladere og mer berolighet, det er rett og slett triviligere :p

Lenke til kommentar

Det kan vel ofte hjelpe å finne noe en kan gjøre, en hobby, et eller annet som krever litt konsentrasjon.

Alhokol vil bare gjøre deg mer deprimert i det lange løp.

Jeg har prøvd det. Funket faktisk. Men nå, har bare alt gått ned igjen. Fant meg en person jeg ble glad i, trodde hun også hadde følelser for meg. Men neida, hun fant seg en annen. Og det verste av alt, det var min feil. Så ble jeg nok en gang vippet av pinnen, og alle de forrigie sorgene kommer løpende tilbake.

Jeg vet at alkohol vil gjøre meg mer deprimert i det lange løp, men når man har det så jævlig her og da, så bryr man seg ikke særlig om ting i det lange løp, jeg vil ha det godt her og nå, men jeg vet at det ikke hjelper noe. Litt rart, vet at det ikke vil hjelpe, men gjør det for det, siden jeg føler at det hjelper.

Lenke til kommentar

Hører på triste sanger, prøver å tenke på noe annet, men ingenting fungerer. Smerten er der fortsatt. Jeg klarer ikke mer, jeg trenger bare ett glass vin til, men jeg vet at jeg ikke kan gjøre det. Jeg får hverken henne, eller alt det andre jeg har opplevd de siste måndene og hele livet ut av hodet mitt. Hvordan kan jeg motstå det andre glasset? Jeg føler meg tom, men trist på én gang. Jeg var, jeg er glad i henne. Trodde jeg endelig kunne gi ekte kjærlighet, og få ekte kjærlighet. Endelig se lyset, men faen. Høres ut som den syteungen. Jeg må skjerpe meg, få livet mitt på riktig bane igjen. Motstå alkoholen. Jeg må.

Lenke til kommentar

Ja, testa ut det greiene der, det funker dårlig.

PM meg viss du virkelig trenger og snakke om det.

Å hva skjedde?

Takk for tilbudet, skal tenke over det! :) (jeg mener det, takk)

Du drikker, du blir deprimert, men du glemmer det.

Du utsetter bare problemer..

Til lengre du utsetter problemer til værre blir dem å ta når du først ta dem, du kan ikkje rømme i fra livet ditt.

Om du gjør det kommer du til og angre.

Not worth it.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg orker ikke mer, det er så mye smerte. Gleder meg til helgen, da kan jeg dra på fest å drikke meg sanseløs. Alt er så jævlig for tiden. Det er ingen lyspunkter i livet mitt lenger. Jeg vet jeg ikke kan rømme fra livet mitt, men jeg har heller ikke bedt om det. Jeg kommer ikke til å ta selvmord, men jeg skjønner faktisk ikke hva som skal til for å løse det.

Får vel bare la tiden lege sårene, og i mellomtiden ty til alkohol en gang i blant.

Lenke til kommentar

Alså, folk blir ikkje alkoholikera fordi dei ønsker det. Det er ikkje sånn at en dag så bare bestemme demseg, det er et resultat av kordan ddei behandla seg sjøl. Ta tak i livet ditt, og finn enanna måte.

Jeg ønsker ikke å bli alkoholiker. Ser heller ingen vei ut av alt sammen. Jeg vil bare være glad igjen, jeg vil være sånn jeg var før. Og alkohol gir meg(eller ga, har ikke drukket meg full enda, har akkurat fått depresjonen tilbake, og alt f*enskapet faller tilbake) en vrangforestillign av at alt er fint, at jeg er glad igjen.

Hvor lenge er den fysiske avhengigheten for alkohol igjen? 3 uker? måned?Finner ikke noe på nettsøk om dette.Poenget er at du må motstå den fysiske fristelsen og krampeabstinensene i så så lang tid, og plutselig er du bra igjen....

Nei dere misforstår, har ingen fysiske sumptoner. Har ingen abstinenser etc. Det som er, er at selve livet er jævlig. Og alkoholen fungerer som en kortsiktig fluktvei. Ikke noe annet, og jeg vet at det sikkert har mange negative virkninger langsiktig, men det bare er så deilig å slippe alt i noen timer. Drikker meg såklart ikke full på hverdager, gjør det i helgene, og det er avslappende.

Som sagt, så er jeg ikke alkoholiker, har ikke et sunt forhold til alkohol det kan jeg innrømme, men drikker det for å slippe unna realiteten.

Lenke til kommentar

Kanskje vi kan se det slik: Trangen til å drikke stammer fra trangen til å ha det bra. Den enkleste veien du kjenner til følelsen av å ha det bra, den går gjennom alkohol. Jeg er glad i enkle løsninger, gitt at de også er gode. Du vet godt at dette er ikke er en av dem: Lidelsens opphør er kun midlertidig, og på lang siktig er bruken av slike midler kun en effektiv ferdelsåre til sin egen undergang.

Alle hater alkoholikere. Folk som drikker er hjelpesløse, ynkelige vesener. Er du enig? Bra. Egentlig ville jeg foreslå å gi alkoholen opp fullstendig, men alternativt kan du adoptere en av mine leveregler, som går ut på at rusbruk kun er tillatt når en har det bra. Skulle du bestemme deg for dette, kan du se frem til å nyte alkohol når du omsider har klart å dyrke frem velvær på andre måter.

Egen erfaring tilsier at andre former for flukt kan være gagnlig, da problemene ofte inngår som en del i den helheten som er ditt liv på det stedet du lever. Hvorfor ikke haike eller sykle til Middelhavet? Hvorfor ikke labbe over Hardangervidda?

Du trenger ikke nødvendigvis å dra bort, og det trenger ikke å være like episk, men for meg har det vist seg ekstremt effektivt. I tillegg vil jeg anbefale ekstremsport, og alt som river en tilbake til en umiddelbar sanseverden hvor intet annet betyr noe annet enn det som foregår akkurat der og da. Etter hvert skjønner man også at ingenting egentlig betyr noe.

Meditasjon kan jeg garantere at vil hjelpe. Selv når jeg føler meg oppriktig elendig, kan 20 minutters meditasjon løse meg fra alle sorger. Vitenskap på feltet kan du finne på engelsk Wikipedia. Evt. bare sleng deg på et intensivt tidagerskurs. Tro meg, det går ikke an å føle seg dårlig i etterkant.

Edit: Oops, skulle lest siste innlegg! Bra, stå på!

Endret av Shulgin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klarer heller ikke å sove. Kanskje alkohol kan hjelpe det? Jeg er ikke alkoholiker bare sånn det er sagt, jeg vet selv at jeg ikke har et sunt forhold til det, men jeg vet at jeg ikke er det, dermed så er jeg bekymret for at jeg kan bli det. Jeg må finne en annen måte å løse dette på. Allikevel så frister det med litt etanol i blodet, for avslapningens skyld, for å glemme alt, for å kunne sove igjen. For å kunne se lyst på livet. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, ser ingen løsning utenom å slukke sorgene, som er den midlertidige løsningen, eller så har jeg den permantet løsningen, men håper ikke at det skjer.

Det noen sa om å ha en regel "at du bare drikker når du har det bra" er en fin regel.

Stol på meg, du kan ikke drikke vekk alt sammen, og til gjengjeld gjør det vondt i levra og nyrene etterhvert.

Du må rett å slett finne på nye aktiviteter, noe å fylle tiden din med, hva har du å tape?

Liker du ikke det du prøver, så prøver du noe nytt. Det er ikke verdt å få skrumplever og det som værre er.

Jeg har også funnet ut at alkohol forsterker de følelsene du har fra før av. Dårlige følelser + alkoholinnflytelse = bad idea.

Jeg kan jo også si masse klisjeer. Flere fisk i havet etc etc, men jeg ser ikke poenget. Forteller deg heller det som hjelper, kom deg mer ut, bryt den onde sirkelen.

Husk; Alle kommer til en tid i livet hvor man er på bunnen.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...