RWS Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det står i bibelen at de som driter på det hellige spøkelset i bibelen (den hellige ånd eller noe slikt...) skal bli tilintetgjort... Men hva vil tilintetgjort si? Selv håper jeg, etter å ha driti en lang marsj på den hellige ånd i bibelen, på en tilintetgjørelse, da jeg ikke ønsker noen evighet den ene eller den andre veien.. Er dette tilfelle? Eller er dette bare jug i bibelen, et slags hån mot de som ikke ønsker et evig helvette? Er det noen gode kristne som kan redegjøre for hvordan det ligger an med de som driter i det hellige spøkelset i bibelen? Hva skjer med dem? Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Ifølge en kristen nettside så står det at du vil bli dømt til evig fordømmelse (he who blasphemes against the Holy Spirit never has forgiveness, but is subject to eternal condemnation), men jeg vet ikke helt hva det innebærer. Kan være det er det man mener med "å brenne i helvete". Det står videre at en ekte kristen kan ikke rammes av dette. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Betyr dette at Kristen Gislefoss havner i himmelen uansett? Jeg vil påstå at han er en ekte Kristen. Tenk på det... Paradoks Endret 13. november 2011 av Patrick123 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Det står videre at en ekte kristen kan ikke rammes av dette. ..og hva en "ekte" kristen er er vel like vanskelig å definere som hva en uekte kristen er... for samtelige tilhengere i alle de 35 000 grenene av kristendom anser seg selv som ekte kristne og de andre som uekte kristne... og hvem som er riktig er jo noe de til og med har drept hverandre over uten å finne ut annet enn at de selv også dør når de blir drept av det de anser som uekte kristne..... Selv om krigene foregikk over hundre år.... Så løsningen må altså være å spotte det hellige spøkelset, for da blir man tilintetgjort altså... Greit å vite.. Lenke til kommentar
Diskutanten Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Det står i bibelen at de som driter på det hellige spøkelset i bibelen (den hellige ånd eller noe slikt...) skal bli tilintetgjort... Men hva vil tilintetgjort si? Selv håper jeg, etter å ha driti en lang marsj på den hellige ånd i bibelen, på en tilintetgjørelse, da jeg ikke ønsker noen evighet den ene eller den andre veien.. Er dette tilfelle? Eller er dette bare jug i bibelen, et slags hån mot de som ikke ønsker et evig helvette? Er det noen gode kristne som kan redegjøre for hvordan det ligger an med de som driter i det hellige spøkelset i bibelen? Hva skjer med dem? johanes 3,16-17 for så høyt har gud elsket verden at han ga sin søn den enbårne for væær den som tror på han ikke skal gå fortapt men ha evig liv forgud sente ikke sin søn til verden for og dømme verden men for at verden skule bli frelst ved han johanes åpenbaring 20,15 og vis noen ikke blefunnet i livets bok ble de kastet på ildsjøen dette sjer med deg vis du ikke tar i mot jesus og ber om tilgivelse for dine synder, jesus tilgir alle bare vis du kommer til han Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 johanes åpenbaring 20,15 og vis noen ikke blefunnet i livets bok ble de kastet på ildsjøen dette sjer med deg vis du ikke tar i mot jesus og ber om tilgivelse for dine synder, jesus tilgir alle bare vis du kommer til han Men jeg vil ikke til jesus. (Ikke om han fantes engang!) ER det så vanskelig å forstå? Når jeg dør så vil jeg forbli død, jeg vil ikke leve e nevighet i himmel eller helvette... Finnes det et tredje alternativ? Mener å huske at det var noe med å spotte det hellige spøkelset ville sikre deg evig tilintetgjørelse, det hadde passet for meg! For noen marionette dukke for en steindum gud og sønnen hans vil jeg ihvertfall ikke bli, ikke om jesus personlig kom med tilbudet eller om det kom med bærereim og bruksanvisning! Tror ikke de fleste som tror de skal få evig liv har tenkt over hva evig betyr jeg... 1 Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Er dette tilfelle? Eller er dette bare jug i bibelen, et slags hån mot de som ikke ønsker et evig helvette? Godt spørsmål. Dette lurer du nok helt oppriktig på. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Er dette tilfelle? Eller er dette bare jug i bibelen, et slags hån mot de som ikke ønsker et evig helvette? Godt spørsmål. Dette lurer du nok helt oppriktig på. (Egentlig ikke, har egentlig null og niks tro på dette tullet, det er bare for å dra de kristne litt i benet over manglende bibel innsikt, men ikke si det bort da...) Lenke til kommentar
toth Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Å synde mot sjelen, den hellige ånd, kunne i DGT føre til evig død/utslettelse, altså fritak fra evighet: In a sense, the modern concepts of the immortal soul and reincarnation convey the same idea - that man is inherently immortal - that he won't really die. Ezekiel stated just the opposite: " . . . the soul that sins, it shall die" (Ezekiel 18:4, 20). So, whatever a soul is, in the Old Testament sense of the word, it can die. Om sjelen din dør, finnes det ingenting igjen av deg som kan gå inn i evigheten. "2 - Troen på en udødelig sjel er en Satans løgn som åpner veien for spiritismens bedrag, ..Vi tror ikke det er en overdrivelse å påstå at ca. 90% av det norske folk allerede har akseptert spiritismens grunntese, nemlig at menneskets sjel ikke kan dø. Det var nødvendig for djevelen å sørge for at denne troen ble akseptert av så mange som mulig. Den Onde skal, like før Jesus kommer igjen, lansere et gigantisk bedrag, men han kan bare gjennomføre sine planer når kirkesamfunnene har bygd denne troen inn i sin lære. " -Den første løgnen http://www.mensviventer.no/mvv2/sjelen.htm (nå skal det sies at ""Mens vi venter" er Et nyhetsbrev i endetidsperspektiv", skrevet av et ektepar eller søskenpar fra kopervik) Endret 15. november 2011 av toth Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 -Den første løgnen http://www.mensviventer.no/mvv2/sjelen.htm[/i] (nå skal det sies at ""Mens vi venter" er Et nyhetsbrev i endetidsperspektiv", skrevet av et ektepar eller søskenpar fra kopervik) Skrevet av fryktelig forstyrrede mennesker ja Tenk at voksne folk TROR på dette våset... Blir bare mer og mer fjernt for meg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå