Jod-R Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jeg går 3. året på høgskolen i Narvik og skal begynne på bachelor oppgaven nå etter jul. Da den bærbare laptopen min er så tung og ikke har noe særlig til batteri tid blir det til at den blir liggende hjemme. Så jeg spekulerte på om en tablet kan erstatte en laptop. Jeg skjønner at en tablet ikke kan gjøre alt som en bærbar PC, som for eksempel kjøre spesielle programmer (OrCAD). For mitt bruk ville det ha holdt om det hadde gått an å skrive "profesjonelt" på den, altså med et program som har alle de muligheter som MS Word har og er kompatibilitet med det eller et tilsvarende program, men aller helst Word. Kan lese av alle de normale formatene med tekst, som .doc, .docx og .pdf for å nevne noen. Har en fullverdig nettleser, kan få alt av innhold som er på nettet opp. Har ikke sett så alt for mye på tablets, men med Asus Transformer (Prime) som kommer med en docking stasjon som inneholder tastatur, vil den kunne erstatte en laptop? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hva med en lett laptop?? Det finnes. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Har du vurdert alternativet som Asus Zenbook? http://www.dustinhome.no/asus-zenbook-ux21e-ci5-16-4gb-128-ssd-116-w7hp/product/5010609302?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1009 Fullverdig laptop med god ytelse og batteri. Har du studentkonto på dustinhome får du den til 7292, gratis frakt. Noe dyrere en en tablet og litt større men absolutt en mulighet jeg har sett meg ut kontra en tablet Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) For å komme nærmere en tabletpris, så er denne glimrende. Billig, liten og lett og meget god batterikapasitet (opp mot 10t). Kjøpte den nesten selv, men er ikke fan av blanke skjermer. En Transformer kan erstate en laptop på sett og vis, men en skikkelig pc er nok langt bedre i ditt tilfelle. Men selvsagt kjekt å kunne røske av skjermen =D Endret 14. november 2011 av Tommelom Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Har selvfølgelig tenkt på en liten laptop, men har kommet fram til at da kan jeg likegodt bare bruke den jeg har da. Det som fristet mest var at jeg kunne lett bare kunne ta opp skjermen og søke opp det jeg ville ha. Mener på at jeg har hørt de skal være gode å lese på, også det å kunne ligge for eksempel i senga med den uten den sinnsyke viftestøyen fra en laptop. For å si det sånn så har jeg lyst på en tablet og en ny laptop, men økonomien rekker bare til en. Derfor hadde det vært så kjekt hvis det gikk an å bruke en tablet som en laptop for mitt bruk. Edit: Den skulle selvfølgelig ikke bli den eneste datamaskinen da, ville bruke den sammen med den stasjonære som står hjemme. Endret 14. november 2011 av Jod-R Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Hvis du har sinnsyk viftestøy eller viftestøy fra en laptop så har du kjøpt noe dritt. Gode laptoper nå til dags er nesten lydløse. Endret 15. november 2011 av vidarkri 1 Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Jeg har da hatt min asus tab i snart 4 måneder å kan ikke si noe annet en at helg ELSKER den! Etter hva jeg kan huske så har den alle office programene og veldig enkel å bruke. Som du ser i lenken følger det også med tastatur, når du kobler til det ser det akkurat ut som en bærbar pc. Det er jo også andre nettbrett der ute på markedet, men etter hva jeg har sett og hørt så har Acer iconia blitt kalt for "Den stygge å feite." Og Htc flyer er ingen vits, skaff deg heller en telefon. Takk for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå