Pa2ta Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 PC PROBLEM! Når jeg starter maskina mi kommer det kun opp "No cable attached!" Jeg har testet med en annen skjerm og kabel, annet skjermkort, byttet plass på alle rambrikkene og testet en og en, sendte inn ram, prossesor og hovedkort til komplett for testing, fikk tilbake delene etter en pcmark7 test og en burnin test(siepr meg ingen ting), og jeg har testet strømforsyningen. Hjelp! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Litt lite informasjon her. Kommer maskinen opp men du ser bare ikke at det skjer noe før Windows login bildet?? Eller vil den ikke starte overhodet? Lenke til kommentar
Pa2ta Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Selve maskina starter, alle vifter går og led lysene står på der de skal, men det det er ikke noe skjermbilde bilde. Så jeg får ikke gjort noen ting som helst. Ingen bilde til BIOS eller windows, nada... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Har du koblet til ekstra power på skjermkortet? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Husket å koble til P4/8 pluggen samt det vidar sa? Reset CMOS, viss du har gjort det jeg sa ovenfor.(Instruksjoner finner du i manualen som kom med hovedkortet eller på hjemmesidene til produsent) Lenke til kommentar
Axeptdog Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 har hatt det problemet før. Stor sjanse for at du må plugge inn 4 pins og 8 pins kabler inn i hovedkortet. lett og glemme. Lenke til kommentar
Pa2ta Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Jeg har 2 PCI-E kabler til skjermkortet, selvfølgelig den store hovedkabelen til hovedkortet og en kabel som som er rett ved siden av CPU'en. Er ikke helt sikker på hva du mener med 4 pin 8 pin, er det strømkablene ut fra fosyninga? Lenke til kommentar
Pa2ta Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Hovedkortet mitt har et eget CMOS system så det kan jeg resette ved et enkelt tastetrykk på den intergrerte CMOS-reset button på kortet. Så det har jeg testa alt Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg tror han snakker om ATX kontakten som du plugger i hovedkortet ditt, altså hovedstrømmen. På nye ATX powersupplyer så skal denne kontakten være 24 pins, mens det på eldre maskiner var 20pins. Det er fort gjort og glemme den ekstra 4 pin kontakten hvis den ikke sitter fast på ATX kontakten din, noe den ikke alltid gjør. Lenke til kommentar
Pa2ta Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Det er 24 pins jeg har, så den skal være riktig. Lenke til kommentar
Pa2ta Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Skal jeg kjøpe nytt hovedkort? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Det er 24 pins jeg har, så den skal være riktig. Mange skjermkort har en ellet to 4/6/8 pins kontakter i tillegg til den strømmen de får via PCI-express. Da vil det være en eller to 4/6/8 pins kontakter på selve skjermkortet. Lenke til kommentar
Pa2ta Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 Den har en 8 pins og en 6 pins pci-e til skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå