bobbo_ Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Etter mye stress fikk jeg endelig inn Windows på den nye maskinen, men problemene stopper ikke der. PC-en fryser etter et par minutter, uansett hva jeg gjør. Jeg har prøvd både det interne skjermkortet, og ATi HD 6870. Ved førstnevnte ender jeg opp med masse artifacts, med sistnevnte svart skjerm. Likt for begge er at viftene fortsetter å svive, men hele maskinen er låst. Har sjekka: - Drivere til GPU (mange versjoner, driver sweep, samt se under) - Windows (W7 / Vista) - RAM - Skjermkort (innebygd / 6870) Brukte samme plate til å installere drivere til HK til begge OS-ene, kan dette være nok? Eller er det mest sannsynlig en HW-feil? Det som står igjen er vel defekt på PSU, HK eller CPU? Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 Intel i3 2100 Corsair VX 550W (gammel) Hvor tror dere feilen ligger? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Betalt eller piratversjon av windows? Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Orginalt, men har testa piratversjoner også. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hva slags problemer hadde du med å innstallere Windows? Har du testet disker og minne for feil? Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Defekt gammel harddisk hovedsaklig. Har ikke testet minne, men har byttet ut med minne jeg vet fungerer, og problemene vedvarer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Jo, jeg har skjønt at du har problemer, men kan du utdype hva innstallasjonstrøbbelet var? Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Først ville den ha device drivers når jeg brukte minnepenn, løste ved å bruke annen usb-port Så fik jeg 0x80070002 under extraction, løste med å bytte harddisk. Ingen problemer under installasjonen nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå