Gå til innhold

Min 6år gamle katt begynte plutselig å bæsje inne..


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Det har seg slik at jeg har 2 katter. Disse er ca 6 år gamle begge to, og ble hentet fra samme sted. De har altså alltid vært med hverandre fra omtrent første stund. De har dog forskjellig mor. Begge er hunnkatter.

 

Den ene katten, som er yngst(2-3 uker forskjell), har i det siste begynt å bæsje inne. Men ikke noen typisk "bæsje inne" greie, men noe som er ganske vanskelig å forklare. Jeg prøver uansett:

 

Hun kan ligge helt rolig på sofaen og sove. Plutselig på millisekundet får hun et "kick" og løper i all hast rundt i hele huset - mens hun bæsjer. Det stopper etter ca 10 sekunder. Resultatet er bæsj overalt, og ikke bare på ett sted. Hun skammer seg etterpå, og det virker som hun absolutt ikke mener det.

 

Det er et helt merkelig fenomen, og det er akkurat som om det er noe som skjer helt plutselig. Hun får noen ganger lignende kick, men uten bæsjing. Da har hun litt rykninger i kroppen mens hun løper litt rolig rundt, samtidig som om hun klør seg litt i øret med bakbeinet.

 

Har akkurat vært hos dyrlegen, og de fant ingen fysiske feil. Sjekket ører, anus, osv og fant ingen feil. Endte opp med å ta med en sånn hormonsak som man setter i stikkontakta, for å gi ut duft som kan få kattene til å roe seg litt ned.

 

 

Jeg lurer på om noen har noen forslag på hva dette kan være, og hva det eventuelt skyldes? Det er ganske vanskelig å forklare dette, så spør gjerne masse så skal jeg svare så godt jeg kan.

 

 

Håper på svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres absolutt ikke bra ut nei. Det rare er at enkelte dager er alt fint, og hun er helt vanlig, og andre dager virker det som hun er litt sliten, og plutselig kommer disse kickene/stikkene inn.

 

Kreft er jo helt underlig, for hun har nesten aldri gått på p-piller da hun ble sterilisert tidlig. (Kanskje gått på p-piller i 6mnd totalt)

 

Skal prøve en annen dyrlege også, for å se om han kanskje kan finne noe annet enn den forrige dyrlegen (som ikke klarte å finne ut hva som var galt)

 

Ingen som har hørt om dette tilfellet før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...