Gå til innhold

USB Printer server, funker å skrive ut, men får ikke opp status..


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Canon Pixma IP3600 skriver, som står i tv-bordet.. Hvor jeg nå har koblet opp en USB Printer server som jeg kjøpte på Ebay.

Har installert programvaren til printer serveren på dem maskinene som skal bruke skriveren, og dette fungerer greit til å skrive ut.

Men når jeg skriver ut noe, så får jeg beskjed på pc'n at skriveren ikke svarer, men den skriver alikevel ut.

Og jeg får heller ikke opp noe status på skriveren (blekk nivå f.eks..), så derfor lurer jeg på om noen vet hva problemet kan være??

 

Har kjøpt en sånn printer server.

 

Har også prøvd å installere den andre delen av driver pakka (sånn at printer serveren kan brukes som f.eks nettverkslagring, om man kobler til en disk) på hjemme servern her (Som kjører windows 2008 r2 server), og der får jeg ikke koblet meg til skriveren, jeg får den opp, og når jeg trykker "connect" så jobber den ei lita stund, og går tilbake der jeg kan velge å koble meg til igjen.

 

 

 

Hovedproblemet akkurat nå er vel at jeg sliter med å skrive ut svart, det blir veldig stripete, og jeg aner ikke om det er pga lite blekk eller tette dyser, derfor hadde det vært greit å fått opp status fra skriveren :)

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå fik jeg ikke med meg om problemet dit oppstod før eller etter at du tok i bruk skriveren.

jeg kan bare gi de noen tips hvis du hadde problemer når skriveren var koblet direkte til pcen via en usb kabel samt at du bruker Windows

( jeg kjenner ikke til hvordan disse serverne fungerer ) men det kan likvel fungere.

 

hvis man går inn på kontrollpanelet og blar seg frem til enheter og skrivere (kontrollpanel - maskinvare og lyd - enheter og skrivere for Windows 7 )

 

finner videre frem til skriver egenskapene ved først å dobbel klikke på riktig ikon også velge "vis skriveregenskaper " får man opp et nyt vindu med flere foldere.

 

velg mappen "porter"

Da skal det være huket av for usbxxx eller lignende.

Er den tilkoblet på en annen måte så kan valget der være et annet uten at det er galt

 

Lit lenger nede i skal det også være huket av for "aktiver toveis støtte"

 

Da burde du få opp statusen fra skriveren

 

merk at usb valget gjelder bare hvis skriveren er tilkoblet via usb

Lenke til kommentar

Det funka når skriveren var koblet rett i pc via usb, da fikk jeg det opp hver gang jeg skrev ut noe, og jeg kunne også kå inn manuelt og se statusen.

 

 

Men dette mistet jeg når jeg satte opp denne skriver serveren.. Og 2-veis støtte er aktivert ser jeg, men kan jo virke som om det ikke funker..

 

Legger ved et par screen shots ;)

 

Her er info fra Printer Server Wizarden når skriveren er installert (installerte den på nytt nå):

post-21188-0-31200100-1321264427_thumb.jpg

 

 

Og her er et fra port instillingene til skriveren i Windows:

post-21188-0-95589500-1321264309_thumb.jpg

 

 

*Edit* Fiksa litt på det ene bildet.. Hadde glemt å klippe det til :p

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Det er vel egentlig en kombinert skriver og nettverskserver.. alt den har av tilkoblinger er en 10/100mbit port, en usb 2.0 port og en power jack.

 

I programvaren så kan man velge å legge inn printer server eller usb server programvare.

Man kan også nå den via web-interface.

Jeg finner ikke noe mer valg ang port eller andre innstillinger hverken i skriver eller server.

Virker nesten som om skriveren ikke er 100% støtta, og den står jo heller ikke på lista dems, men er kun et få tall skrivere som er nevnt der.

 

Lurer også på om firmware på serveren er eldre enn skriveren min, og ikke fant jeg noe oppdatering.

Mener å huske at jeg fant ut at WinStar eller noe sånt er produsenten av printerserveren, og der fant jeg vel også en online manual som er lik den som fulgt med produktet.

 

 

 

Men har fått fikset skriveren nå, var tette dyser *igjen*, og når jeg endelig fikk ordnet den igjen, så begynte den å klage om lavt blekknivå..

Måtte koble meg direkte til skriveren via USB kabel for å få opp status.

 

I værste fall om jeg ikke finner noe bedre løsning på dette, så får jeg se om jeg finner en vraka bærbar pc med ok hovedkort som jeg kan bruke som server f.eks.. Evt bare koble skrivere direkte til pc når noe skal skrives ut, som er litt ekstra jobb :p

 

Evt om noen vet om en bedre printerserver som ikke er for dyr og kan garantere at den funker sammen med denne skriveren? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...