Gå til innhold

subwoofer prosjekt

Anbefalte innlegg

hei og hopp ! :D

tenkte å "bygge" meg en aktiv subwoofer , siden jeg har både sub og forsterker liggende ubrukt.

av sub er det en xzound 12" på 450w rms / 900maks.

av forsterker er det en Zachry DSW-400

mange vil sikkert synes dette blir jalla" og anbefaler meg og kjøpe nytt, men samma det prosjekte er bare for moro skyld.

så om noen har forslag på hvordan kassen skal bygges så rop ut! :-D

hva tror dere om å bygge den noe i den her duren ? :)

http://www.fnky.no/product.cfm?id=469&path=92&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Fence%20Audio%20FS-12mk2%20AKTIV

hilsen Tom-Roald :- )

Endret av Trøndern1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tiden og materialene du legger ned på dette vil koste langt mer enn det er verdt med det elementet.

Men om du bare vil øve deg så er det vel bare å skaffe litt 18mm spon og begynne å sage. (og til når du skal lage noe ordentlig så er 24mm MDF veien å gå, men i dette tilfellet har det ikke så mye å si.

Her har du en kalkulator for å regne ut en passelig størrelse: http://www.bcae1.com/spboxnew2.htm

Designmessig så syns jeg personlig at en subwoofer som står og "svever" over en blank plate på gulvet er pent.

Altså at elementet peker nedover, og så har subwooferen fire føtter plassert inn mot midten (ikke helt ut i hjørnene) og under føttene igjen så er det en blank plate på samme størrelse som subben. Det er veldig elegant, pass bare på at mellomrommet er stort nok til at elementet kan bevege seg uhindret. Og så har man bassporten pekende bakover, ved siden av forsterkeren. Dette gjør også gjerne subben lett å plassere, selv om det sjeldent er et stort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...