kenny28 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vi ønsker å ha en pc i stua og ha ett dataskap som kan skjule alt rotet. Vi bruker ikke å ha bærbar pc. Noen som vet hvor en finner dette skapet eller liknende ? http://betteslykke.blogspot.com/2009/11/smarte-lsninger.html Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det finnes så vidt eg vet ikke "dataskap" som er laget for å stå i stua. Dataskap, aka rack, er ikke laget for å være pene å se på, og selv om eg hadde et 26U rackskap i stua i mi tre år, er eg glad eg ble kvitt det. Den enkleste løsningen er å ta en tur på en møbelbutikk og finne det skapet som er stort nok til det du skal ha i det, fint nok til at du kan ha det i stua og billig nok til at det ikke gjør så mye at du må modifisere det. Det du må gjøre er å sørge for god lufting, når du skal ha en PC stående i det. Det holder som regel å ta bort bakplata og kanskje ta bort litt av kanten på skapet fremme, under døren, slik at luft kommer inn der(og ut bak - eller omvendt). Merk at når du gjør dette mister skapet mye av den støttende konstruksjonen og du må til med støtter. Eg har gjort dette på et Ikea skap tidligere, for forsterker, BR-spiller, mediacenter og diverse andre bokser. Fungerer ypperlig Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Takk for svar. Har du ett forslag til skap som kan modifiseres ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Eg bruker denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50102157/ Har da fjernet bakplata, lagt til ekstra støtter bak og satt på dør forran. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Den jeg ser etter bør vel være 150-170 cm høy. Jeg må og kunne ta vekk den nederste hyllen/platen sånn at beina/stol kan komme inn i skapet(se bildet). Må selvfølgelig ha dører i skapet Er det mulig å få montert sånn uttrekkbar hylle for tastatur tror du ? Ønsker som sagt at ALT skal plasseres INNE i skapet(skjerm-pc + div). Takk for svar Endret 13. november 2011 av kenny28 Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Den jeg ser etter bør vel være 150-170 cm høy. Jeg må og kunne ta vekk den nederste hyllen/platen sånn at beina/stol kan komme inn i skapet(se bildet). Må selvfølgelig ha dører i skapet Er det mulig å få montert sånn uttrekkbar hylle for tastatur tror du ? Ønsker som sagt at ALT skal plasseres INNE i skapet(skjerm-pc + div). Takk for svar Andre som vet hvor en få tak i noe liknende ? Lenke til kommentar
Flying Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Recource Furniture lager noen fantastiske plassbesparende møbler, for eksempel dette skapet til datamaskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå