Gå til innhold

Noen som har erfaringer med oversetterpenner?

Anbefalte innlegg

Greia med en slik penn er altså at man skanner teksten, for så å få opp oversettelsen av det man skannet på pennen. Utenom dét vet jeg ingenting om slike penner; jeg kjenner ingen som har et slikt produkt og jeg finner forsvinnende lite om det på nettet også...

Jeg så på en Quicktionary 2.

Det virker jo veldig greit, f.eks. hvis man sitter og leser engelsk pensumlitteratur og ikke gidder slå opp i ordbok hver eneste gang det kommer et ukjent ord.

Noen som har, evt. kjenner noen som har, erfaringer med Quicktionary 2 eller liknende produkt?

Fungerer det bra? Evner produktet å finne de "rette" ordene hver gang? Hvis man søker et ord, vil denne dingsen komme opp med flere betydninger av ordet, eller tar den bare den mest vanlige betydningen? Jeg ser også for meg at den kommer til kort når det gjelder visse fagbegrep, men dette blir jo bare spekulasjoner fra min side.

Dette virker ikke som et vanlig produkt overhodet, men jeg håper likevel å kunne få noen ytringer i denne tråden, siden jeg finner så lite andre plasser.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de skal fungere ganske bra. Mamma brukte en slik en da hun hadde HMS-pensum på Engelsk, og det var ett par uttrykk som ikke kom opp, men de skrev hun bare ned på en lapp og sjekket opp. Hvis du bare scanner ett ord vil den komme med oversettelsen og betydningen, og hvis du scanner en setning kommer den med oversettelse og (tror jeg) mulighet for å sjekke betydningen av hvert ord. Forresten, hvis du har tenkt til å sitte mye ute (i vinter) og lese pensum, så fungerer den ikke veldig bra i sterkt sollys. Jeg kan spørre henne litt mer om en liten stund wink.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror de skal fungere ganske bra. Mamma brukte en slik en da hun hadde HMS-pensum på Engelsk, og det var ett par uttrykk som ikke kom opp, men de skrev hun bare ned på en lapp og sjekket opp. Hvis du bare scanner ett ord vil den komme med oversettelsen og betydningen, og hvis du scanner en setning kommer den med oversettelse og (tror jeg) mulighet for å sjekke betydningen av hvert ord. Forresten, hvis du har tenkt til å sitte mye ute (i vinter) og lese pensum, så fungerer den ikke veldig bra i sterkt sollys. Jeg kan spørre henne litt mer om en liten stund wink.gif

Takk for bra svar! :)

Vet du hvilket merke den er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...