Staale Grude Haaland Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hei! Jeg har installert ny SSD (OCZ Agility 3) i min Fujitsu Siemens Lifebook 6410. Da jeg installerte Windows 7 merket jeg at maskinen reagerte svært tregt hver gang jeg klikket NESTE. Etter at installasjonen var ferdig og jeg skulle ta i bruk en tilnærmet "ny" maskin ble skuffelsen stor. Windows reagerer svært tregt på en hver kommando. Noen forslag til løsning? På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Kjør Paragon Alignment Tool. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hvorfor? Når man installerer Win7 på en ny disk så kan ikke alignment være noe problem. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Han skriver ikke om han installert Win7 via Ghost eller medfølgende installasjonimager ol., som ikke sjekker alignment, eller fra bunnen av fra en Win7 installasjons DVD som gir riktig alignment. Ellers får jeg takke Hårek som alltid kommer med glimrende, konstuktive svar og gode forslag til løsing av problemer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 OK, så det å anbefale et program som koster penger, for å løse et mindre sannsynlig problem, uten forklaring og uten spørsmål, det er den konstruktive måten? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Det er lett å kontrollere Før man går til noe alignment also. CMD as admin diskpart select disk ? (?=number på disk det gjelder) list partition eller for alle disker og partitioner wmic partition get StartingOffeset,Name Endret 16. november 2011 av wiberos Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 OK, så det å anbefale et program som koster penger, for å løse et mindre sannsynlig problem, uten forklaring og uten spørsmål, det er den konstruktive måten? Det er betraktelig bedre enn noe forslag du har preentert i denne tråden og med dette innlegget bekrfter du min påstand. Han kan og bruke as ssd som er et freeware program, for å sjekke at han har riktig driver og alignement før han bruker Paragons verktøy. Versjon 2 var forøvrig gratis for en liten stund siden og finnes ganske sikkert på en eller annen server enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå