klovn7 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 I helga ver jeg på lan, vi var 12 stk og alle kobla seg til via en HUB. Mitt porblem var at min pc sleit med å finne de andre! Når jeg søkte på ipen dems i SØk kom den riktignok fram, men de kom ikke automatisk fram under Mine Netverksteder! Dette lille problemet gikk det likevell ann å leve med! Det store problemet kom når vi skulle spille. Vi fyrte opp kvelden men CS, der alle fant lan gamet automatisk! ALLE utenom meg. Jeg måtte skrive connect <ip> til han som hosta i consolen! Dette var veldig irreterende og tungvint, men det gikk greit i spill med Consol (som cs, quake og dod). Når det kom til WC3 ble det er sikklig problem! her var det hverken coonsol eller noe sted å skrive inn ipen! Og siden pcen min ikke fant LAN gamet automatisk, fikk ikke jeg spilt! Han ene som var på lanet mumla noe med at BroadCast ikke funka, hva nå enn det betyr!. Jeg er litt noob på dette, men håper inderlig at noen kan hjelpe meg!!! Takker på forhånd! Lenke til kommentar
eiga Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Han ene som var på lanet mumla noe med at BroadCast ikke funka, hva nå enn det betyr!. Har du NetBIOS over TCP/IP? Hva står det oppført under Nodetype når du skriver ipconfig /all i en "komando promt"(cmd i "run"). Står det hybrid, mixed eller broadcast er alt i orden med den biten(med mindre systemet er korrupt). Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 NetBios????? Nå sitter jeg med routern min hjemme da men har jo akkuratt samme problemet mellom de to maskinene her! På nodetype står det: UKJENT! pls help me! Lenke til kommentar
eiga Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 NetBios????? Ja...NetBIOS ja Jeg orket ikke å skrive hvordan du sjekker det, masse arbeid når man har dårlig tid og null betalt start->innstillinger->nettverk og--->lokal tilkobling->egenskaper->internet protokoll(tcp/ip)->egenskaper->avansert->WINS->Aktiver NetBIOS over TCP/IP (den er sikkert enablet fra før). Kjører du XP? Sjekk denne linken hva microsoft foreslår som kan være en løsning. Hvilket nettverkskort har du, OS og har du noen spesielle løsninger i forbindelse med nettverk(installert noe spessielt i forbindelse med nettverk/overføringer av data)? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Bruker det intregrte netverskorte i hovedkortet! Kjører Xp pro! Deler innternett med 2 pcer mellom en SMC router. Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 og den microsoft greia, der fant jeg ikke den fila i registret som skulle være der. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Søk på systemet etter en fil som kalles hosts (på win2000: %systempath%/sytem32/drivers/etc/hosts). Åpne denne filen i notepad, så ser du hva du skal skrive inn i filen. Dette forutsetter at alle maskinene du oppgir har statisk IP. Dette er en type løsning man helst skal unngå å bruke(gammeldags løsning), og det er ingen garati for at du kan automatisk joine et LAN-game(men det kan virke) når kortet har en ukjent nodetype. Kanskje du må starte maskinen på nytt, husker ikke. Du har vel prøvd å fjerne TPC/IP protokollen og lagt den til på nytt, og standarden: oppdatere nettverksdriver? Lenke til kommentar
xico Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 har du ipx? jeg hadde oxo samme prob, og fant ut jeg ikke hadde ipx installert... etter på funka allt Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 og den microsoft greia, der fant jeg ikke den fila i registret som skulle være der. ahhh det er nok problemet! Lag en ny "Strengverdi" (string value?) som har 1 eller 0 som verdi. Tror det skal være 0 men les litt på microsoft om du vil være sikker! Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 og den microsoft greia, der fant jeg ikke den fila i registret som skulle være der. ahhh det er nok problemet! Lag en ny "Strengverdi" (string value?) som har 1 eller 0 som verdi. Tror det skal være 0 men les litt på microsoft om du vil være sikker! hmm, kan du gå litt nærmere inn på det! ekke så flink, gjerne hva jeg skal trykke på osv.. : takk Har reinstalert driverne, men det funka heller ikke! Det som er så veldig rart er at det funka før jeg formaterte. IPX? har instalert IPX/SPX/Netbios ............ hva nå enn det er? Hva er statisk IP? Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 hmm, på den andre maskina er NodeType: Hybird, om det er viktig for saken Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 hmm, kan du gå litt nærmere inn på det! ekke så flink, gjerne hva jeg skal trykke på osv.. : takk Jeg fant den ikke hos meg heller, men det er nok fordi jeg har win 98. uansett: start->kjør skriv regedit trykk enter dobbeltklikk HKEY_LOCAL_MACHINE dobbeltklikk System dobbeltklikk CurrentControlSet dobbeltklikk Services dobbeltklikk Netbt (hvis denne ikke finnes, har du nok ikke netbios aktivert - glem hele greia) dobbeltklikk Parameters Høyreklikk i det store vinduet. Velg ny. Velg DWORD. Skriv inn EnableProxy som navn på den nye verdien. Dobbeltklikk på EnabloeProxy. Skriv inn 0 eller 1. EnableProxy gjør dette EnableProxy Key: NetbtParameters Value Type: REG_DWORD - Boolean Valid Range: 0 or 1 (False or True) Default: 0 (False) Description: If this value is set to 1 (True), then the system will act as a proxy name server for the networks that NBT is bound to. A proxy name server answers broadcast queries for names that it has resolved through WINS. A proxy nameserver allows a network of Bnode implementations to connect to servers on other subnets that are registered with WINS. Tror det ikke gjør noe å ha det på (1). edit: 0 var default så det er kanskje det beste! Lenke til kommentar
klovn7 Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 nodetype enda Ukjent! Tross i at ingen av de tingene har funker, skal det sies at jeg har fått er større innblikk og lært mye MER!. Håper bare det er noen som enda kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå