Gå til innhold

Stuttering med gtx 560 Ti

Anbefalte innlegg

Har spilt Skyrim i ca 12 timer nå og til nå har spillet gått sømløst og i maks oppløsning 1920x1200 med 4xAA og 8xAF - det nye gtx 560 Ti kortet kjører spillet helt fantastisk!

Men... i dag når jeg skulle opp i en hule med noen troll utenfor Whiterun så begynte spillet å får alvorlig hickups, skikkelig stuttering og til tider småheng. Da jeg kom inn i hulen så løste alt seg fint, men i det jeg kom ut hadde jeg samme problem. Etter å ha knærta noen ulver på vei ned til Whiterun igjen så løsnet alt seg igjen i det jeg kom et stykke ned igjen. Ved å snu og ride oppover igjen mot hulen så begynner stuttering problemet igjen. Det er tydlig noe streaming trøbbel eller noe slikt for en spesiell region. Veldig plagsomt.

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ingen forskjell på om jeg avsluttet og startet igjen. Lot også skjermkortet kjøle seg godt ned før jeg startet igjen I tilfelle det var GPU throttling jeg opplevde (kortet er ikke overklokket over factory defaults). Som sagt flyter alt helt topp igjen når jeg forlater det området, så det må være et eller annet i akkurat den regionen (rett øst for Whiterun, over elven).

Lenke til kommentar

Jeg kan iallefall si at jeg som sitter med akkurat samme grafikkort ikke har det problemet. Hos meg flyter alt strålende på ultra.+(16xAF og 8xAA, 1920x1080) Problemet ligger antakeligvis en annen plass. Er vel bare å følge kjerringrådene, der du lukker bakgrunnsprosesser, reinstallerer spillet osv. helt til det eventuelt fungerer.

Lenke til kommentar

En natts søvn (ingame tid) løste problemet. Neste gang jeg tok turen gjennom samme område så var alt super-smooth igjen. :) Mulig at det er noe scripting eller fysikk engine trøbbel jeg opplevde - til tider kommer jeg over litt "nervøse" objekter som ikke helt finner hvilestilling. :)

Jeg har ikke prøvd å stille alt opp på maks enda, da jeg har en vanlig Core2Duo 3.2 Ghz i maskinen. Men det kan hende at det vil flyte like bra med Ultra settings, skal testes.

Endret av johncl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...