Gå til innhold

Flashe Popcorn Hour A-110 firmware inn på Syvio 200A

Anbefalte innlegg

Tar dette på engelsk, siden jeg har forsøkt meg i et utenlandsk forum også. Bare svar på norsk hvis dere vil.

I see several posts and HOWTOs around regarding cross-flashing the Popcorn Hour firmwares onto various players, but have found none mentioning the CMI Syvio 200A.

This is a Popcorn A-110 clone, probably very, very similar.

I tried this.

Short story: I couldn't get it to work.

Long story:

Originally, I was running the last (and final) firmware from Syvio, 091202.

When trying to cross-flash to Syabas Popcorn Hour A-110 firmware the usual way (from USB, via the on-screen menu), I get:

"Cross-customer update is not allowed, please reboot."

Then I tried to "recover" the firmware by setting a jumper on uart0 etc. This did not work with Popcorn recovery firmware either (note that this DOES work with CMI/Syvio recovery firmware).

Well, I googled a bit, and found this:

http://olivier.cochard.me/bidouillag...ix-on-hdx-1000

also mirrored here:

http://www.2shared.com/file/11589798...nhour_a-1.html

It basically pushes some files to the internal hard drive, allows the user to start a telnetd using the remote control, and then do a manual firmware flash using the command line.

Well, I followed the guide, but took care to replace the file "mtd2" with a Popcorn Hour firmware, 01-17-100317-15-POP-403-000.bin.

Well, the processed at first seemed to work just fine, it erased the flash partition on /dev/mtd2, then wrote the new fw using dd.

However, it doesn't work (can't boot, at least no signal on any outputs).

Recovery to original latest (and final) CMI/Syvio firmware worked, though. So at least my device is not bricked.

But still no cross-flash... Any ideas?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg ser at dette inlegget er over ett år gammelt, men jeg bestemte meg nylig for å børste bort støvet av min gamle syvio for å bruke den sammen med TV'en på soverommet. Har boxee box i stuen og dette fungerer utmerket.

Den største feilen med syvio'en slik som jeg opplevde det er at den ikke støttet DTS audio. Dette problemet ellimineres ved å flashe popcorn firmware på den og gjør at denne spilleren fremdeles klarer å spille det meste av nedlastede filmer og serier.

Jeg fulgte guiden i denne tråden og det fungerte utmerket for meg:

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=25034

Den første av nedlastningslinkene (megaupload) er død, men du finner denne filen ved å google på PCH-HDX.zip

Husk å ta backup av originalfirmwaren før du flasher den nye. Hvis ikke får du aldri restoret til Syvio firmware.

Håper dette er til hjelp for andre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...