Gå til innhold

Koble til 4 skjermer til en PC

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Topic sier vel det meste. Vurderer et heftig AMD skjermkort med 2x DisplayPort (med aktive HDMI-DVI adaptere).

Lurer på om samme nytten vil oppnås med 2 skjermkort i SLI/CrossFire tilkoblet to skjermer hver.

Bruksområdet er utelukkende kontorprogramvare (ikke spill i det hele tatt).

Takker for innspill!

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det store spørsmålet her er vel om du kun skal kjøre office o.l. og bruke skjermene til ren multitasking i standard "kontorprogramvare" eller om du trenger noe kraftigere til autocad og den slags.

Bruksområdet "ikke til spilling" kan være så mye annet enn "ingen store grafiske krav".

Lenke til kommentar

Skal brukes til enkle kontor programmer (trading/børs-stuff), ikke CAD elns

De fire skjemrene har samme oppløsning, men er 2x24"+2x27".

Arni90: Må ha 2 x DP for å kjøre fire skjermer via Eyefinity: http://www.amd.com/us/products/technologies/amd-eyefinity-technology/how-to/Pages/set-up.aspx

Vil to skjermer per skjermkort (Crossfire/SLI) funke?

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Med HD 5670 Flex trenger du kun en displayport.

Angående CFX/SLI er dette umulig å kjøre samtidig som alle skjermutganger brukes på to kort. Selv om du har to skjermkort betyr ikke dette nødvendigvis at du må kjøre dem i CFX/SLI.

Begge valg vil fungere, men HD 5670 flex vil ha mindre sjanse for feil.

Lenke til kommentar

Hm... Kan man med andre ord kjøre to skjermkort på ett hovedkort uten SLI/CFX, og DA koble til to skjermer per kort?

Ja. Du skal, ihvertfall i teorien, også kunne sette opp to fullstendig ulike kort i samme oppsett, og du vil da kunne koble skjermer til begge kortene. Eksempelvis GT 420 og HD 5450 (arrester meg gjerne om jeg tar feil).

Hvor godt noe slikt fungerer i praksis vet jeg ikke. Et enkelt kort med støtte for fire skjermen vil uansett være det greieste så lenge du ikke har skjermkort fra før.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...