mhsalangli Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 kortet er et: Gainward Bliss GeForce 8800 GT Golden Sample 1024MB PCI-E fullt serienummer er: xne/8800txt302v208009496 partnummer er: xne/8800txt302-pm8292 bildelink her http://www.ixbt.com/video3/images/g92-4/gainward-8800gt-scan-front.jpg På det kortet jeg skal få fikset, sitter transistoren rett overfor en spole merket med 1R0 på bildet, oppe i hjørnet på kortet der strømmen kommer inn. På mitt kort er denne transistoren defekt og derfor uleselig hva som står på den.(rettere sagt kortsluttet og eksplodert) så da håper jeg at noen der ute har et slik kort liggende, og som kan lese av navn/type/verdi etc. På forhånd takk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hei. Du får fortsette å søke på høyoppløselige bilder av skjermkortet. Synd kvaliteten ellers er for lav til å klare å lese ut noe av teksten. Det eneste fornuftige jeg fikk ut av bildet er at den er nummerert Q5, men det vet du jo allerede. Det vil ikke hjelpe om du ikke klarer å finne en service manual til grafikk-kortet. Hva er det som har skjedd med kortet, siden transistoren er brent opp? Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 14. november 2011 Forfatter Del Skrevet 14. november 2011 jeg vet ikke hva eksakt som har skjedd, jeg fikk kortet av noen i sverige som skulle kaste det. Men omtrent halve transistoren er borte og det er "sot" rundt den. den står såpass alene at jeg ikke tror andre deler har tatt skade Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Hvis transistoren har svidd seg er det godt mulig noe annet på kortet også er rimelig svidd (dødt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå