PuffBond Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Hei. Jeg ønsker å bygge PC for første gang, og kunne trenge litt hjelp med å velge de delene som passer best for meg. Jeg ønsker hovedsakelig en spill-PC som kan kjøre de fleste spill på maks kvalitetsnivå, men den trenger ikke å kunne kjøre de mest krevende spillene på markedet. Den skal være fremtidsrettet slik at jeg kan bytte ut deler når delene mine begynner å bli utdaterte. Deler jeg har sett på: Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 Prosessor: Intel® Core i5-2500K Processor Minnebrikker: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Skjermkort: MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX HDD: Western Digital Caviar® Black 2TB SSD: Intel® SSD 320 Series 80GB 2,5", 25nm Strømforsyning: Corsair HX 750W PSU Manglende deler: Kabinett, skjerm og dvd-spiller (til installasjon av Windows). Passer alle delene sammen? Gir strømforsyneren nok Watt? Bør jeg kjøpe en tredjeparts kjøler til prosessoren? Vil de fleste kabinetter klare å kjøle oppsettet fint, eller er ekstra kjøleutstyr å foretrekke? Hvor mye penger burde jeg bruke på skjerm i forhold til dette oppsettet? Vil hovedkortet være kompatibelt med fremtidens Ivy-Bridge-prosessorer? Takker for ethvert svar! Om dere har andre anbefalinger til deler, vil jeg gjerne høre dette. Lenke til kommentar
Axeptdog Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Ville gått for i7 prossessor ikke i5. Det er not watt fra strømforsyningen alle delene passer Endret 13. november 2011 av Axeptdog 1 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Jeg har 2600K, men ville likevel anbefale deg å beholde 2500K når du tenker på spill. 2600K gir deg ingenting ekstra i spill. Den lille prosenten som du som regel ser i tester at den gir, er pga forskjellig clock vil jeg tro. Og de to OC'er like bra så det gjevner seg ut. Legg heller ekstra penger i skjermkort, men der bør du også kanskje tenke deg litt om.. Nye generasjonen til AMD kommer nå over nyttår og vil gruse det som er av Nvidia i dag. Og Nvidia kommer med sin generasjon noe senere, men når vet jeg ikke. Edit: ikke meningen å virke som AMD fanboy der, kunne kanskje se sånn ut. Har Nvidia selv, men AMD kommer med nyeste generasjon først så det er sikkert mer aktuelt for deg tenkte jeg. Endret 13. november 2011 av Hyd 1 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Ivy bride vil være på en annen socket vis jeg ikke tar feil. Du bør gå for en 2500k hvis du ikke skal drive med videoredigering. 1 Lenke til kommentar
PuffBond Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Så flott at alle delene passer, og at strømforsyneren gir nok effekt. Tenker jeg går for i5-2500K, ettersom prisforskjellen mellom i5 og i7 er så stor, og siden jeg ikke trenger egenskapene som i7 tilbyr. Kanskje det er en god idé å vente til AMD sin nye generasjon av skjermkort kommer ut, siden jeg uansett må vente litt med å kjøpe datadeler pga flom i Thailand? Noen som vet om disse skjermkortene kommer til å være dyre i starten? Trodde GEN3-hovedkort var slike som støttet Ivy-Bridge, jeg. Kan noen oppklare dette? Lenke til kommentar
Xenon69 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Du har k versonen så regner med at du skal/vil overclocke, da vill jeg anbefale en cpukjøler som coolermaster 212+ 1 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Det er bare HDD som er dyrt etter flommen som jeg vet Lenke til kommentar
PuffBond Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Ja, HDD og SSD er dyrt etter flommen. Har verken, så tror jeg venter til etter nyttår med å kjøpe PC, for da får jeg begge deler rimeligere, samtidig som jeg kan kjøpe med et skjermkort av den nye generasjonen AMD-skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå